  • Data: 2006-12-18 10:53:43
    Temat: Re: Oprogramowanie - legalnosc
    Od: "Maluch" <n...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:em5gkv$8mn$1@opal.futuro.pl...

    > To jest chyba jeszcze bardziej skomplikowane......

    Dlatego najlepszym wyjściem jest dzwonić do MS na infolinię. Jest mnogość
    licencji i związanych z nimi interpretacji.

    > W wypadku MS OEM są *dwie* licencje. Jedna z nich jest umową między MS i
    > producentem sprzętu. I rzeczywiście w jej wypadku otwarcie pudełka oznacza
    > zgodę na warunki licencji. Druga licencja dla klienta końcowego jest mało

    Zgoda. Poczytaj na stronach MS kogo uważa się teraz za producenta. Zdziwisz
    się jak dojdziesz, że możesz być nim TY czy ja.

    > interesująca. Bo tak naprawdę klient końcowy nie kupuje oprogramowania. On

    OEM teraz można kupić bez sprzętu i peryferii

    > kupuje sprzęt z możliwością użytkowania zainstalowanego oprogramowania. A

    No i tutaj w licencji masz napisane, że jak nie pasuje umowa /licencja/ to
    MS może zwrócić kasę.
    Chyba w jednym z europejskich miast /nie pamiętam w którym/ miał miejsce
    taki przypadek, że końcowy klient zakupił od producenta komputer wraz
    zainstalowanym systemem. Udokumentował, że nie akceptuje umowy. Usunął
    system, zainstalował Linuksa i otrzymał kasę od MS. Było to szeroko w
    mediach komentowane.

    > w każdym razie MS chciałoby żeby to tak było. Nie podejmę się ocenić, jak
    > to ma się do polskiego prawa.

    Tęgie głowy pracują nad tym, aby wszystko zgadzało się z prawami
    poszczególnych państw. Gdyby było inaczej, to nasi prawnicy przy takiej
    ilości licencji na system nie mieliby czasu na inne dupereły prawne, tylko
    reprezentowaliby klientów, którzy są w sporze prawnym z MS. Sądzę, że firma
    jest jeszcze wypłacalna :) i ze ściągnięciem ewentualnych zasądzonych kwot
    nie byłoby problemu.
    --
    Pozdrawiam.
    Maluch