  • Data: 2012-09-27 09:33:54
    Temat: Re: Opłata od pozwu - Wspólnota
    Od: mecenas <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-09-25 17:55, Robert pisze:
    > Witam!
    >
    > Zarządca Wspólnoty zbiera głosy w temacie podjęcia uchwały w sprawie
    > zadłużenia członka wspólnoty, sięgającego kwoty 35 tys. zł (trochę
    > dziwne, co robił zarządca przez ostatnie lata, że dług urósł do tej
    > wysokości...)
    > W uchwale chodzi o wniesienie do sądu pozwu o uzgodnienie treści księgi
    > wieczystej ze stanem rzeczywistym lokalu, bo księga jest na osobę
    > nieżyjącą (chyba), a to uniemożliwia prowadzenie egzekucji. Czyli
    > najpierw trzeba usunąć niezgodności w księgach, a potem można bawić się
> [...]
    Krótko.
    Zgodnie z ustawą o kosztach sądowych w sprawach cywilnych opłata
    stosunkowa to 5 % wartości przedmiotu sporu czyli w tym przypadku nie
    więcej niż 1.750 zł - art. 13 ust. 1 . Jeżeli jednak zastosuje sie
    postępowanie uproszczone to opłata sądowa przy tej kwocie wynosi tylko
    300zł - art. 28.
    Minimalne wynagrodzenie za czynności pełnomocnika przed sądem to kwota
    2.400 - rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 28 września
    2002r. - par. 6 okt 5.