    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Olana reklamacja okien, co dalej?
    Date: Sun, 18 May 2008 15:13:44 +0200

    W wiadomości
    news:14ca0d13-d2c0-4c93-9acd-d3d6deef5a85@d77g2000hs
    b.googlegroups.com Bibi
    <b...@p...fm> pisze:

    > Niekoniecznie, okucie skrzydła może po prostu nie zazębiać się z
    > okuciem które jest na ramie i odpowiada za docisk skrzydla do ramy.
    > Można to sprawdzić otwierając nieco okno i podpatrzec na jakiej
    > wysokosci jest cypelek w stosunku do okucia na ramie. Jeżeli w tym
    > leży problem a zdarza się to czasem, to jest to do wyregulowania, w
    > ostateczności przekręcenia okucia. Kilka razy zdarzyło mi się
    > wykonować takie naprawy.
    Owszem, ale zakres regulacji tego mimośrodu jest bardzo niewielki a gostek
    pisze, że mu zimno wali do chałupy (zakładam, że wie co pisze). To musi być
    spora szczelina, raczej wątpię czy do wyregulowania tą drogą.

    W moim przypadku spaczenie (łukowate wygięcie skrzydła drzwi balkonowych do
    wewnątrz) było tak duże, że mimośród docisku w ogóle nie łapał za jarzmo,
    szczelina przepuszczała nie tylko powietrze, lecz po prostu światło (brak
    kontaktu obu uszczelek z ościeżnicą), a miała długość blisko 0,5 m.
    Zauważyłem to na drugi dzień, też próbowałem wyregulować - bez szans,
    montażysta przybył natychmiast poustawiał szybę, zawiasy i przez jakiś czas
    było OK.
    A teraz znowu spaczone, sprzedawca olewa, będzie sąd jak nic.

    --
    Jotte