  • Data: 2008-05-18 12:19:48
    Temat: Re: Olana reklamacja okien, co dalej?
    Od: Bibi <b...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    > Wyraźnie napisał chłopina, że "nie przylega do ramy ". To oznacza, że profil
    > jest spaczony, może w wyniku złego składowania półfabrykatów, może w wyniku
    > złego montażu szyby zespolonej w profilu, może w wyniku niewłaściwej
    > regulacji okuć. Albo ościeżnica spaczona i/lub źle zakotwiona.

    Niekoniecznie, okucie skrzydła może po prostu nie zazębiać się z
    okuciem które jest na ramie i odpowiada za docisk skrzydla do ramy.
    Można to sprawdzić otwierając nieco okno i podpatrzec na jakiej
    wysokosci jest cypelek w stosunku do okucia na ramie. Jeżeli w tym
    leży problem a zdarza się to czasem, to jest to do wyregulowania, w
    ostateczności przekręcenia okucia. Kilka razy zdarzyło mi się
    wykonować takie naprawy. Oczywiście może być to też wada montażu, lub
    samych drzwi balkonowych.

    Alek co do wycinania uszczelek, to nie jest to amatorszczyzna.
    Wszystkie drewniane okna Polskone mają nacinane uszczelki, nie wiem
    jak innych firm bo rzadko montuję i szczerze mówiąc nie sprawdzałem.
    Na plastikach jak najbardziej zakładane są nawiewniki, chociaż też
    możnaby to załatwić nacinaniem uszczelek. Generalnie każde okno
    powinno przepuszczać określoną ilość powietrza. W praktyce bywa
    różnie :)