    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ograniczenie operacji
    Date: Wed, 17 Mar 2021 07:30:30 +0100

    Użytkownik "Astralny Rębajło" napisał w wiadomości grup
    ooglegroups.com...
    J.F. napisał(a):

    >Podejrzewam że i pis i peło mają jeden cel, prywatyzację służby
    >zdrowia.
    >Platforma na temacie trochę się pośliznęła (Sawicka), dlatego pis
    >działa ostrożniej
    >i z tematem się kryje.

    Chyba nie, bo jak widac - nic tez nie robi w kierunku prywatyzacji ...
    a prywatyzacja i tak powolutku postepuje ...

    >Im większe kolejki na NFZ, tym więcej kasy dla swojaków którzy
    >mają szpitale/świadczą prywatę.

    Ale tez w druga strone - jak sie kolejki skroca, to do prywatnych
    pojdzie znacznie mniej.
    A wtedy lekarze znacznie mniej zarobia ... albo sie pogodza, albo
    wyemigruja, a przeciez nie o to nam chodzi.

    Wiec mamy taki "podatek na bogatych". Kto chce - placi, kto nie chce -
    czeka.
    Tylko ... czemu Sprawiedliwosc w nazwie nie wprowadzi chocby
    odliczenia wydatkow na prywatnych lekarzy od dochodu ?

    >Poza tym paczaj na piramidę wieku, mamy więcej starszych ludków.
    >Wniosek prosty, kolejki z roku na rok się wydłużą.

    A to nie jest taki prosty wniosek, bo masz jeszcze kwestie ilosci
    lekarzy, podzialu miedzy prace "panstwowa" i prywatna, oraz pieniadze
    z NFZ, ktory kontraktuje odpowiednia ilosc usług .. i czy nie za malo
    ?
    A dalej chocby przyspieszenia diagnostyki i papierologii wymaganej
    przez NFZ ... choc na razie chyba lekarze jednak wiecej lecza niz
    papiery wypelniaja ...

    J.