  • Data: 2021-03-17 19:03:08
    Temat: Re: Ograniczenie operacji
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 17.03.2021 o 18:42, J.F. pisze:

    > Takiej, przy ktorej moze cie wirus trzepnac :-)

    Czyli w sensie demograficznym nie ekonomicznym. No jeszcze trochę...

    > trudno powiedziec. Respiratorow rok temu nie zabraklo,

    Bo lockdown pomógł. To zasługa społeczenstwa, które potraktowało to
    całkiem poważnie. Gdzieś tak do punktu z zamykaniem lasów - wtedy
    zorientowali się że ktoś ssobie z nich żarty robi.

    > nowe jak czytasz
    > - AMR wydal, testowanie PCR rozbudowano,

    Akurat w to co czytam to wcale nie wierzę. Poprzednio jak karetki się z
    kulsonami do szpitali wbijały to minister zadowolony twierdził że jest
    2,5k wolnych łóżek i w chuj respiratorów. Mówiąc wprost - jeśli powiedzą
    prawdę to tylko przypadkiem.

    > Spadek zachorowan po pierwszej fali byl. No chyba, zeby nie, bo wladza
    > klamie.

    Która to pierwsza? Ta z listopada, czy ta wcześniej co to w zasadzie jej
    nie było?

    > Wladza nie twierdzi, ze nie ma, tylko ze zagrozenie spada.
    > I chyba na lato naprawde spadlo, patrzac na wyniki.

    No to był czas na zorganizowanie tego co potem się okazało
    niezorganizowane.

    > A jak wtedy narodowy rozbuduje do tych 1500 to pochwalisz ? :-)

    Tak - no chyba że okaże się że w miedzyczasie znikło 2000 łóźek gdzie
    indziej:P A jak się system zawali i znów karetki będą po 8 godzin z
    pacjentami jeździć, to przyznasz że to był tylko wałek?

    > Ale po co, skoro jak mowisz mamy ciagle mniej hospitalizacji niz w
    > listopadzie.
    > A przeciez mamy teraz narodowy :-)

    Zobaczymy za tydzień. Obyś miał rację.

    > Nie wiem ... delegacja, nakaz pracy,

    No ale to nie tworzy nowych medyków. Oni muszą zniknąć, żeby się pojawić
    gdzie indziej.

    > czy ... sie odwola planowe zabiegi,

    Już odwołano. Znaczy zalecono odwołanie. Bo rząd wszystko "zaleca". W
    razie czego powie, ze to nie oni.

    > to lekarzy mozna skierowac na narodowy :-)
    > Po co tam ortopeda, chirurg czy okulista to nie wiem, ale moze do
    > pilnowania respiratora wystarcza :-)

    W sumie trafne stwierdzenie. Być może należało przez pół roku choćby
    tych mitycznych harcerzy z wotu przeszkolić. A może jednak lepiej nie...

    > No w zasadzie tak ... choc wcale nie wiadomo czy ten z karetki to taki
    > powazny ..

    Oni tam nie biorą pod uwagę jak kto się znalazał tylko triage robią.

    > Tak calkiem nie oklamali, skoro lekarze sie skarza, ze te respiratory to
    > zepsute sa :-)

    Moja teoria jest taka, że to nie respiratorów jest za dużo a medyków za
    mało:(

    > A juz nie pamietam.

    Branie w kamasze, pokaż lekarzu co masz w garażu, wykształciuchy, w
    nowym rozdaniu rezydenci...

    --
    Shrek