  • Data: 2010-11-23 11:45:27
    Temat: Re: Odzyskanie weksla in blanco od upad³ej firmy
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-11-23 12:27, Andrzej Lawa pisze:

    > A tak prywatnie - chodzi mi o straszak i zmobilizowanie chowającego
    > weksel ;-> (po cichutku: komputery w ekspertyzie...)
    >
    > Oczywiście wymagałoby to dobrzej woli sądu/prokuratury.

    imho to byłaby to raczej zła wola.

    > [ciach]

    > Masz pomysł na lepsze podejście do tematu niż ten paragraf?

    Dlatego popularyzuję bycie mądrym przed szkodą, a nie po szkodzie ;)
    http://www.remitent.pl/bezpieczny-weksel-in-blanco

    > Bo mi przychodzi do głowy np. zobowiązanie się do pokrycia wszelkich
    > szkód spowodowanych wypełnieniem przez kogoś takiego "zgubionego"
    > weksla... zabezpieczone wekslem ;-> Tylko jak kogoś do tego zmusić?

    Za szkody związane zgubionym wekslem i tak remitent odpowiada,
    problemem byłoby jednak wykazanie, że ten weksel na milion złotych
    wystawiony w 2010r. na rzecz ORLEN SA jest jednak tym samym wekslem,
    który był wystawiony w 1995r. na rzecz jakiejś innej firmy, tylko że -
    oczywiście - wystawca nie wskazał jej jako remitenta, bo i po co...

    --
    Liwiusz