eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoOdpowiedzialność producenta programu antywirusowegoRe: Odpowiedzialność producenta programu antywirusowego
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odpowiedzialność producenta programu antywirusowego
    Date: Tue, 6 Oct 2009 08:38:39 +0000 (UTC)
    Organization: DOM
    Lines: 58
    Message-ID: <0...@b...poznan.pl>
    References: <h9rlcm$vcp$1@newsread2.aster.pl> <3...@b...poznan.pl>
    <h9v3g4$l46$1@news.task.gda.pl> <0...@b...poznan.pl>
    <ha1kui$ig8$1@news.task.gda.pl> <0...@b...poznan.pl>
    <ha271d$l8i$1@news.dialog.net.pl> <0...@b...poznan.pl>
    <ha2nm2$gn$1@news.dialog.net.pl> <0...@b...poznan.pl>
    <ha2re8$3mp$1@news.dialog.net.pl> <0...@b...poznan.pl>
    <ha39mc$ce0$1@news.dialog.net.pl> <0...@b...poznan.pl>
    <ha50nj$bm5$1@news.dialog.net.pl> <0...@b...poznan.pl>
    <ha7p6n$u4n$1@news.dialog.net.pl> <0...@b...poznan.pl>
    <haafad$fl3$1@news.dialog.net.pl> <0...@b...poznan.pl>
    <haantv$lak$1@news.dialog.net.pl> <0...@b...poznan.pl>
    <haaugh$pif$1@news.dialog.net.pl> <0...@b...poznan.pl>
    <habgma$4dd$1@news.dialog.net.pl> <0...@b...poznan.pl>
    <hadqji$ete$2@news.dialog.net.pl>
    NNTP-Posting-Host: host-79.173.13.135.tesatnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1254818319 17969 79.173.13.135 (6 Oct 2009 08:38:39 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 6 Oct 2009 08:38:39 +0000 (UTC)
    X-SigInfo: Generated by Sygnaturkowiec v. 0.1.3.7
    X-Posting-Agent: Hamster/2.1.0.0
    X-face: BLh}>?{~CH'WA=)f4?:u-*RM:]E8eg1,C36Huk4z3Ik!._5}RI^y764M6hf6KQJQ'u(&!Q@!5A=z_
    [+$i|I*Y)S@Mh]O.,Z6t$yb9s{9{4Fo+";^*9^.\uB3+KOZlOgFrM)]x:k&Qz"
    X-User: budzik62
    User-Agent: Xnews/06.02.16 Mime-proxy/1.4.c.4 (Win32)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:610000
    [ ukryj nagłówki ]

    Osobnik posiadający mail t...@w...spam.wypad.polska napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    >>> Tak samo jak niegdyś na wprowadzenie w pewnym momencie przez
    >>> producentów samochodów iluśtam-letniej gwarancji na perforacje
    >>> blachy. Tak samo jak na wprowadzenie gwarancji na podzespoły
    >>> mechaniczne do określonego czasu lub przebiegu. Naprawdę nie
    >>> słyszałeś o takich mechanizmach?
    >> Jotte, nie tłumacz jak dziecku tylko oszacuj - ja twoim zdaniem
    >> oceniasz szanse, ze w ciagu najblizszych dwóch lat ktorys z
    >> producentów dysków wypusci serie na ktora da gwarancje pt:
    >> gwarantujemy ze dysk nie ulegnie awarii.
    >> Ja szanse oceniam na 2%.
    > Ja w ogóle nie tego oceniam - nie uważam sie za proroka czy tam
    > jasnowidza. 2 lata w tej dziedzinie to kupa czasu
    >
    no to sorry, ale z skoro z jednej strony piszesz ze lada dzien, a z drugiej
    ze nie potrafisz tego oszacowac - jaka jest wartosc takiego argumentu...
    Nie oszukujmy sie - zaden producent dysków czegos takiego nie wprowadzi -
    zbyt duza jest obecnie dysproporcja (i pewnie bedzie sie raczej zwiekszac)
    miedzy wartoscia dysku a wartoscia danych.

    >> Porownanie do aut jest o tyle nietrafione, ze w razie wystapienia
    >> korozji nadwozia, w najgorszym przypadku wartosc rekompensaty =
    >> wartosc sprzedanego towaru.
    >> W przypadku dysków ta zaleznosc wygladałaby o wiele mniej przyjemnie.
    > Nie, jest odwrotnie. Korozja jako usterka może być powodem wystąpienia
    > zwiększonych skutków kolizji, a nawet jej główna przyczyną. Efektem
    > zaś może być kalectwo lub śmierć ludzi.
    > Są to kolosalne koszta. Producenci wykrywszy w już sprzedanych
    > pojazdach usterki mogące w podobny sposób skutkować dokonują szeroko
    > zakrojonych i kosztownych akcji naprawczych (finansowanych ze środków
    > własnych). Porównanie jest trafne.
    >
    Ile znasz przypadków, gdzie producent został pociagniety do
    odpowiedzialnosci i wyplacił odszkodowanie za to, ze wystapiła korozja i
    przez to skutki wypadku były wieksze niz gdyby tej korozji nie było.
    Mam wrazenie ze zaczynasz fantazjowac.

    >> W praktyce:
    >> kupuje dwa dyski, jeden na os fiz, drugi na DG - jakie w praktyce
    >> roznice w uprawnieniach w przypadku reklamacji?
    > Jeśli korzystasz z gwarancji to w niej znajdziesz swoje uprawnienia.
    > Jeśli uważasz, że gwarancja cię nie zadowala i nie chcesz się do niej
    > odwoływać to:
    > - w przypadku nr 1 ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży
    > konsumenckiej oraz o zmianie KC
    > - w przypadku nr 2 z KC art. 556-576.
    >
    ok, sadziłem ze zamiast pisac to co powyzej, w takiej samej objetosci
    tekstu napiszesz odpowiedz.
    Znaleźć oczywiscie sobie to umiem - w wolnej chwili poczytam, zwłaszcza w
    kotekscie Dg, bo ten temat zawsze interesował mnie troche mniej.

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516 ; www.rowery.rejtravel.pl
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    "Pieniądze są jak szósty zmysł, bez którego nie sposób wykorzystać
    w pełni pozostałych pięciu." - William Somerset Maughan

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1