    From: <s...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odmowa wykonania usługi
    Date: Fri, 18 Jun 2010 00:39:19 +0200

    > Mmmm... tak nie do końca. Jest taki zapomniany przepis w KW penalizujący
    > niewykonanie usługi, do której wykonania usługodawca był zobowiązany.

    Masz chyba to na myśli:
    Art. 138. Kto, zajmując się zawodowo świadczeniem usług, żąda i pobiera za
    świadczenie zapłatę wyższą od obowiązującej albo umyślnie bez uzasadnionej
    przyczyny odmawia świadczenia, do którego jest obowiązany, podlega karze
    grzywny.

    Tylko czy TV prywatna jest obowiazana do świadczenia tej usługi? Chyba nie.

    Jako nie-prawnik zapytam specjalistów: czy TV jest prasą? Jesli tak to jeszcze
    do odmowy służyłby art. 36.4 prawa prasowego, który mówi, że jeśli reklama lub
    ogłoszenie jest sprzeczne z linią programową bądź charakterem publikacji to
    wydawca i redaktor mają prawo odmówić publikacji.

    > Jeśli ktoś był na tyle nierozważny, że złożył ofertę publiczną na
    > usługę, jakiś konsument tę ofertę przyjął, a teraz usługodawca się
    > wykręca, to mam wrażenie, że pod ten paragraf da się podciągnąć.

    Druku ulotek wyborczych nie zleca konsument :)