  • 1. Data: 2010-06-17 20:45:27
    Temat: Re: Odmowa wykonania usługi
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Iluminat napisal:
    > czy firma może odmówić wykonania ulotek czy plakatów wyborczych (nie są
    > obraźliwe, bez treści, które łamałyby prawo) tłumacząc, że takiego
    > kandydata nie lubią, firma reklamowa umieszczenia reklam na banerach, radio
    > puszczania reklam czy TV wyświetlania (mam na myśli media prywatne)?

    A dlaczego nie? Nie ma obowiązku zawierania umów, jeżeli nie jesteś
    podmiotem dominującym, który ma organ nadzorczy nad sobą.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 2. Data: 2010-06-17 20:48:58
    Temat: Odmowa wykonania usługi
    Od: Iluminat <i...@N...gazeta.pl>

    Witam,
[...]

    Iluminat
    /To, czemu być nie wolno, być nie może/

  • 3. Data: 2010-06-17 20:59:58
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 17-06-2010 22:48, Iluminat pisze:
> [...]
    > kandydata nie lubią, firma reklamowa umieszczenia reklam na banerach, radio
    > puszczania reklam czy TV wyświetlania (mam na myśli media prywatne)?

    Ma prawo odmówić, bo nie ma obowiązku wykonać takiego zlecenia. Wolność,
    swoboda panuje w tej dziedzinie.

    --
    .B:artek.

  • 4. Data: 2010-06-17 21:53:48
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    .B:artek. pisze:

    > Ma prawo odmówić, bo nie ma obowiązku wykonać takiego zlecenia. Wolność,
    > swoboda panuje w tej dziedzinie.

    Mmmm... tak nie do końca. Jest taki zapomniany przepis w KW penalizujący
    niewykonanie usługi, do której wykonania usługodawca był zobowiązany.

    Jeśli ktoś był na tyle nierozważny, że złożył ofertę publiczną na
    usługę, jakiś konsument tę ofertę przyjął, a teraz usługodawca się
    wykręca, to mam wrażenie, że pod ten paragraf da się podciągnąć.

    Co innego jeśli miał "przykładowe ceny niebędące ofertą", to mógłby
    spokojnie zaoferować cenę z bardzo wysokiego sufitu i byłby kryty na
    wszystkie strony ;)

  • 5. Data: 2010-06-17 22:39:19
    Od: <s...@a...pl>

    > Mmmm... tak nie do końca. Jest taki zapomniany przepis w KW penalizujący
    > niewykonanie usługi, do której wykonania usługodawca był zobowiązany.

    Masz chyba to na myśli:
    Art. 138. Kto, zajmując się zawodowo świadczeniem usług, żąda i pobiera za
    świadczenie zapłatę wyższą od obowiązującej albo umyślnie bez uzasadnionej
    przyczyny odmawia świadczenia, do którego jest obowiązany, podlega karze
    grzywny.

    Tylko czy TV prywatna jest obowiazana do świadczenia tej usługi? Chyba nie.

    Jako nie-prawnik zapytam specjalistów: czy TV jest prasą? Jesli tak to jeszcze
    do odmowy służyłby art. 36.4 prawa prasowego, który mówi, że jeśli reklama lub
    ogłoszenie jest sprzeczne z linią programową bądź charakterem publikacji to
    wydawca i redaktor mają prawo odmówić publikacji.

    > Jeśli ktoś był na tyle nierozważny, że złożył ofertę publiczną na
    > usługę, jakiś konsument tę ofertę przyjął, a teraz usługodawca się
    > wykręca, to mam wrażenie, że pod ten paragraf da się podciągnąć.

    Druku ulotek wyborczych nie zleca konsument :)

  • 6. Data: 2010-06-17 23:16:24
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    > Ma prawo odmówić, bo nie ma obowiązku wykonać takiego zlecenia. Wolność,
    > swoboda panuje w tej dziedzinie.
    >
    > --
    > .B:artek.
    Mylisz się. Jedyny i legalny sposób to długi termin wykonania.

  • 7. Data: 2010-06-18 04:55:01
    Od: Przemysław Bernat <p...@w...pl>

    Dnia Fri, 18 Jun 2010 01:16:24 +0200, kogutek napisał(a):

    > Mylisz się. Jedyny i legalny sposób to długi termin wykonania.

    Zdecydowanie najbezpieczniej byłoby właścicielowi drukarni przyjąć zlecenie
    i umówić się na jego wykonanie na 21 czerwca :-)

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 8. Data: 2010-06-18 06:01:55
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    s...@a...pl pisze:

> [...]
    > grzywny.
    >
    > Tylko czy TV prywatna jest obowiazana do świadczenia tej usługi? Chyba nie.

    No właśnie w tym sęk, że przepis nie precyzuje, z czego taki obowiązek
    może wynikać.

    IMHO może chodzić o takie coś: masz zakład fryzjerski, wystawiasz na
    tablicy OFERTĘ na usługi, ktoś wchodzi, deklaruje przyjęcie oferty i
    żąda obsługi - IMHO wtedy ów zakład ma obowiązek.
    [ciach]

    Zwykle nie. Ale może :)

  • 9. Data: 2010-06-18 08:35:45
    Od: WRonX <WRonX@[-CUT-].WRonX.net>

    s...@a...pl pisze:

> [...]
    > przyczyny odmawia świadczenia, do którego jest obowiązany, podlega karze

    Nasuwaja mi sie dwa pytania:
    1. Jak naklada sie na uslugodawce "zobowiazanie" wykonania swiadczenia
    ("...do ktorego jest zobowiazany...")?
    2. Co znaczy "zaplate wyzsza od obowiazujacej"? Czy obowiazujaca to
    jakas srednia oplata za podobne uslugi u innych firm? To by bylo troche
    chore...

    Pozdrawiam.
    --
    [= WRonX =] [= W...@-...NET =] [= http://WRonX.NET =]
    [= GCS/CC d->++ s+:- a- C++++$ U P>++ L+ !E W+++$ N++(+++) =]

  • 10. Data: 2010-06-18 08:40:24
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    WRonX pisze:

    > 1. Jak naklada sie na uslugodawce "zobowiazanie" wykonania swiadczenia
    > ("...do ktorego jest zobowiazany...")?

    Jest to trochę niejasne. Ale przeczytaj jak ja to rozumiem - może o to
    chodzi?

    > 2. Co znaczy "zaplate wyzsza od obowiazujacej"? Czy obowiazujaca to
    > jakas srednia oplata za podobne uslugi u innych firm? To by bylo troche
    > chore...

    Patrz wyżej.

    Swoją szosą - czy czasem w czasach powstawania tego przepisu nie
    istniały ceny regulowane?