  • Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: januszek <j...@p...irc.pl>
    Subject: Re: Odmowa podania nazwy producenta
    Date: 3 Jul 2009 08:46:11 +0200

    spp napisał(a):

    > O, a tu poproszę o podstawę prawną. :)
    > Zupełnie poważnie piszę, bo słyszałem że jest taka możliwość a nie mogę
    > znaleźć żadnej szczegółowej regulacji którą mógłbym podeprzeć się w
    > rozmowie z klientami. :)

    W realiach przed-unijnych w Polsce obowiązkowe były (dla wprowadzenia
    towaru do obrotu): Atest PZH i Certyfikat "B". Dobrowolne były
    certyfikaty z PN, znakiem ekologicznym oraz znakiem "Q" (znaki Polskiego
    Centrum Badań i Certyfikacji). Kiedy weszliśmy do Unii Europejskiej
    wszystko to uległo zmianie. W tej chwili jedyną obowiązkową certyfikacją
    jest Systm Oceny Zgodności (znak CE). Cała reszta (o ile jakieś przepisy
    szczególne dla konkretnej grupy towarów nie nakazują spełnienie jakiś
    specjalnych wymogów zgodności z normami lub takich które muszą zostać
    potwierdzone przez określoną w tych przepisach jednostkę certyfikacyją)
    jest całkowicie dobrowolna. W przypadku wyrobów budowlanych takim
    szczegółowym przepisem będzie ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. o
    wyrobach budowlanych
    <http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=open&id
    =WDU20040920881>.

    Gdzie wysłać rachunek za poradę prawną? ;PPP

    j.