eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoOdejscie z pracy: Zmiana warunkow umowy bez powiadomienia pracownika? › Re: Odejscie z pracy: Zmiana warunkow umowy bez powiadomienia pracownika?
    From: "Radek" <g...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odejscie z pracy: Zmiana warunkow umowy bez powiadomienia pracownika?
    Date: Wed, 6 Dec 2006 16:59:29 +0100

    > tylko o ile dobrze zrozumialem pytajacego, firma zmienila siedzibe firmy,
    > czyli zmienily sie jej dane teleadresowe, a olgierd z tego co widze
    > opisuej przypadek miejsca siwadczenia pracy, co nie zawsze idzie w parze
    > ze zmiana siedziby firmy

    W moim wypadku zmiana danych teleadresowych = zmianie siedziby firmy =
    zmianie miejsca pracy (firma ma jedna siedzibie).

    Z tego co widze, pracodawca powinien byl przedstawic pracownikom nowe umowy,
    czego nie uczynil.
    Co w tym wypadku? Czy naprawde zmiana warunkow umowy bez powiadamiania o tym
    pracownika moze ujsc pracodawcy "na sucho"?

    Przeciez rownie dobrze pracodawca moglbym nam zmienic zakres obowiazkow (i
    nastepnie nakladac na niczego nie swiadomych
    pracownikow kary za ich nie wykonanie) lub wysokosc wynagrodzenia (i wszyscy
    zorientowaliby sie o tym przy wyplacie).

    W moim rozumieniu zmiana warunkow umowy to, jakby na to nie patrzec, zmiana.
    Ale czy w rozumieniu prawa pracy rowniez?
    Dla mnie to logiczne, dla prawa - niekoniecznie... :)

    Tak naprawde nie itneresuja mnie odprawy itp. Chodzi mi o jak najszybsza
    ucieczke z tego balaganu bez paskudzenia sobie w papierach.
    A moze pod art. 55§11 k.p. (w celu natychmiastowego rozwiazania umowy bez
    okresu wypowiedzenia) da sie podciagnac lamanie przepisow BHP dotyczacych
    pracy przy komputerze?

    W nowej siedzibie siedzimy w 6 osob (maja nam jeszcze kogos dosadzic) w 25m
    pokoju (wg przepisow BHP na jedno stanowisko pracy powinno bodajze przypadac
    6m2)
    Moje nowe biurko to prawdopowobnie konstrukcja dla 10-latka. Blat o
    wymiarach 100x60cm (telefon stoi na podlodze - na biurku nie ma miejsca).
    Siedzac przy nim nie mam miejsca na nogi
    (o ich wyprostowaniu nie ma mowy, do tego pod blatem sa jakies polki od
    ktorych mam juz ladne, fioletowe reski na nogach), do tego musze sie wyginac
    do przodu i siedziec "po skosie", czego efektem jest siedzenie w odleglosci
    40cm od 19'cm monitora, w ktory caly dzien swieci mi swiatlo i nic na nim
    nie widze, bo siedze plecami do okna i twarza do sciany...).
    O nowym biurku, zmianie miejsca siedzenia (jak uslyszalem) nie ma mowy.