  • Data: 2017-09-21 21:29:00
    Temat: Re: Obrona konieczna - nowe łagodniejsze przepisy
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 21-09-17 o 12:00, Budzik pisze:

    > Boje sie ze teraz to pójdzie tak: - skoro mam prawo się bronić to
    > trzeba kupić broń - jak juz mam broń to wypada się bronić.
    > I za nascie lat bedziemy mieli tak ze obron bedzie mało, za to
    > wypadków smiertelnych z bronią kilkaset rocznie albo i wiecej.
    > Obym się mylił... :(
    > Czy obecnie, pomijajac kilka pojedynczych przypadków, z obroną
    > konieczna i przepisami z nią zwiazanymi był problem?

    Moim zdaniem tragedii nie będzie. Po pierwsze problem zaistnieje tylko,
    gdy napastnik wejdzie do budynku. No to włamanie, albo naruszenie miru
    domowego. Ilość włamań w ciągu ostatnich 20 lat w skali Polski spadła 7
    krotnie. W przeważającej większości wypadków dochodzi do nich pod
    nieobecność domowników, bo celem złodzieja nie jest wdawanie się w
    mordobicie. Nie znalazłem podobnej charakterystyki dla naruszenia miru
    domowego, ale to też rzadkie wypadki.

    Po za tym jak ludzie się zwiedzą, że można zostać zastrzelonym, to tym
    bardziej spadnie ilość.