    From: Jacek Midura <j...@...krakow.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Obowiązkowe/dobrowolne ?! ubezpieczenie w szkole
    Date: Wed, 12 Sep 2012 14:02:13 +0200

    Dnia 2012-09-12, o godz. 11:45:56
    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "mAro" <w...@g...com> napisał w wiadomości
    d.googlegroups.com...

    > 1) Regulacja, to nie zakaz.
    > 2) To nie jest w zaden sposób kontrolowane. Przeważnie poza kilkoma
    > działaczami, to nikt nie wie, co się tak faktycznie dzieie z
    > pieniedzmi.

    Nie wie, bo nie ma możliwości tego sprawdzić, czy go to po prostu nie
    obchodzi?

    > 3) Mamy zapis o bezpłątnej nauce, a zatem to państwo (w
    > tym wypadku samorządy) mają organizować odpowiedni poziom, a nie
    > samorzutnie rodzice.

    Ale przecież pieniądze z "klasowego" nie idą na naukę. U moich dzieci w
    szkole poszły na m.in. wigilie klasową, nagrody książkowe dla
    najlepszych uczniów, kwiaty jako podziękowanie _od rodziców_ dla
    dyrekcji na koniec roku. Oczywiście, są to wydatki niekonieczne, ale
    wydaje mi się, że całkiem sensowne. Jaką proponujesz formę finansowania
    powyższych trzech spraw? Przez samorząd?

    > No to ustalmy - mamy bezpłątne szkolnictwo, czy nie?

    Stosujesz wymiennie "bezpłatną naukę" i "bezpłatne szkolnictwo", a to
    nie jest to samo. Nie wszystko, co dzieje się w szkole, to jest nauka.

    > Nie chodzi mi o
    > to, jakie ma być, tylko jakie mamy. No bo skoro standardem okazuje
    > sie konieczność dopłat, to wprowadzić dopłaty i tyle. System zwolnień
    > dla biednych.

    Hm, postulowane "dopłaty" wyglądają dokładnie jak funkcjonujące obecnie
    fundusze klasowe czy komitety rodzicielskie. Co dokładnie chciałbyś
    zmienić?

    > Pieniadze trafiają na rachunek szkołyh i dyrfektor tego
    > pilnuje.

    A to bez sensu, bo od razu pójdą na remont klas albo pensje.

    --
    Jacek Midura