    Date: Mon, 29 Apr 2013 09:52:21 +0200
    From: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: OT (naród itd) Re: nakaz sciagniecia anteny z elewacji
    <kl5njh$oj$1@node1.news.atman.pl> <kl5pat$afi$1@news.task.gda.pl>
    <kl5po3$qv5$2@node2.news.atman.pl> <kl5qmv$ead$2@news.task.gda.pl>
    <kl7qkv$o6j$2@node1.news.atman.pl> <kl7uid$i63$1@node2.news.atman.pl>
    <51779237$0$1224$65785112@news.neostrada.pl>
    <kl843o$ncj$3@node2.news.atman.pl>
    <51779d1a$0$1215$65785112@news.neostrada.pl>
    <kl87tk$ric$1@node2.news.atman.pl>
    <5177a713$0$1213$65785112@news.neostrada.pl>
    <kl89ib$t3s$1@node2.news.atman.pl>
    <5177afe5$0$1258$65785112@news.neostrada.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1304242319550.632@quad>
    <5178f794$0$1260$65785112@news.neostrada.pl>
    <5178fd76$0$1265$65785112@news.neostrada.pl>
    <517904dc$0$1250$65785112@news.neostrada.pl>
    <517923eb$0$1246$65785112@news.neostrada.pl>
    <51793bc2$0$1265$65785112@news.neostrada.pl>
    <51795775$0$26707$65785112@news.neostrada.pl>
    <517d60ee$0$26694$65785112@news.neostrada.pl>
    <517e160b$0$1256$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 29.04.2013 08:41, krys pisze:
    > Nic mi nikt nie dał. Za wszystko jest zapłacone. Nie spadłam z nieba, moi
    > przodkowie cięzko pracowali na to, co "wspólnota dała"

    No właśnie to pisałem. Chyba że sugerujesz, że wszystko to, co wspólnota
    dała wypracowali twoi bezpośredni przodkowie w prostej linii. Choć nawet
    oni są też przodkami innych ludzi. I tak działa wspólnota... Przez
    tysiąclecia wypracowuje coraz więcej.

    > już

    > Nie pisałeś o korzyści palacza, tylko o korzyści z palenia.

    W kontekście sensowności jego niezakazywania. Dochód z akcyzy nie jest
    dla mnie sensownym argumentem.

    > Wręcz przeciwnie. Ale co Ty możesz o tym wiedzieć.

    Pewnie nic, ale sądząc z opisu, to nie chciałbym.... Iść na piwo tylko w
    ramach protestu przeciwko zakazowi... Brzmi smutno.

    > A nie wystarczy używać mózgu

    Nie. On musi zostać wytrenowany.

    Dziecko żyjące w społeczności koczujących na pustyni rabusiów karawan
    będzie używało mózgu, ale w kierunku rabowania karawan. Bo takie wzorce
    i taki trening odbierze.

    > i nauczyć tego dzieci?

    Owszem. Przez dostarczanie pozytywnych wzorców i eliminowanie negatywnych.

    Naiwnością jest sądzić, że w środowisku pełnym negatywnych wzorców nagle
    dziecko samo wypracuje sobie pozytywne.

    > Jasne - urawniłowka dobra na wszystko. Jak ktos jest introwertykiem, to
    > nalezy go uspołecznić. A jak jest dusżą towarzystwa, to odizolować, niech
    > się wyrównają.

    Bez związku. Alienowanie się i nie czerpanie wzorców ze stada a
    introwertyk to zasadnicza różnica.

    > Powodzenia. Zamieszkaj na parszywym blokowisku,

    Niestety mieszkam.

    >a potem ciesz się, że Ci się
    > nastolatek ze stadem zintegrował.

    A kto mówił, że mam się cieszyć? Przecież napisałem że chodzi o to, eby
    wyeliminować kontakt ze szkodliwym stadem i zachęcić do dołączenia do
    budującego stada. I dlatego nie chciałbym, żeby legalne były narkotyki i
    moje dziecko wychodząc z domu musiało się potykać o naćpanych rówieśników.

    > Funkcjonowanie - tak. Wzorce - niekoniecznie.

    No nie w sensie, że bierze wszystko co podleci. Jedne wzorce są
    silniejsze, inne słabsze. Jak ktoś ma wytrenowane już odruchy z
    silniejszych wzorców pozytywne, to może funkcjonować przejściowo w
    stadzie bandytów, a nie pobrać ich wzorców. Ale i tak do czasu.

    Są prowadzone eksperymenty, gdzie bardzo pokojowi, pozytywni i przyjaźni
    ludzie postawieni w konkretnej sytuacji nagle okazują się sadystami.

    > Dlatego ma rodziców.

    No. I wspólnotę. Bo rodzic też nie jest wszechobecny i wszechpotężny. I
    jak wspólnota obok będzie ćpała, chlała, kradła, mordowała to sam rodzic
    wszystkiego nie ogarnie.

    > A czyj to pomysł?

    Mam wrażenie, że twój.

    > Wiesz co, ja mam dorosłe dzieci. nie wpadły pod samochód, nie poraził ich
    > prąd, nie poparzyły się wrzątkiem, nie najadły się kreta.

    Gratuluję.

    > Nie zadają się z
    > miejscowym "kwiatem młodzieży". I uzywaja mózgów.

    Oczywiście. I od dziecka po prostu tak miały. Chodziły sobie same po
    ulicy wśród samochodów, poruszały się wśród niezabezpieczonych
    przewodów, stawiałaś kreta obok płatków na stole kuchennym.

    > Mama jest fajna
    > I to jest dowód na to, że dzieciak myśli.

    No i bardzo dobrze. I czerpie wzorce z podobnych sobie.

    > To jest właśnie wpływ stada.

    Znaczy się już teraz mnie popierasz?

    > Zdecyduj się. Jak bedziesz chciał, to zakaz nie przeszkodzi Ci w zdobyciu.

    No przeszkodzi. Powiedzmy, że chcę, nie żebym chciał od siebie, ale
    powiedzmy, że chcę, żeby zrobić eksperyment. No i niestety nadal nie
    jestem w stanie.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek