    Date: Thu, 25 Apr 2013 12:55:06 +0200
    From: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: OT (naród itd) Re: nakaz sciagniecia anteny z elewacji
    <kkte1h$cn4$1@node2.news.atman.pl> <kktm5i$s59$3@news.task.gda.pl>
    <kl5dir$1se$2@node2.news.atman.pl> <kl5es2$ahu$1@news.task.gda.pl>
    <kl5g9c$1se$3@node2.news.atman.pl> <kl5ktf$t2f$1@news.task.gda.pl>
    <kl5njh$oj$1@node1.news.atman.pl> <kl5pat$afi$1@news.task.gda.pl>
    <kl5po3$qv5$2@node2.news.atman.pl> <kl5qmv$ead$2@news.task.gda.pl>
    <kl7qkv$o6j$2@node1.news.atman.pl>
    <5177787a$0$1255$65785112@news.neostrada.pl>
    <5177910a$0$1221$65785112@news.neostrada.pl>
    <kl85pa$p82$4@node2.news.atman.pl>
    <5177a19f$0$26687$65785112@news.neostrada.pl>
    <kl9314$6bj$2@node1.news.atman.pl>
    <51783054$0$1228$65785112@news.neostrada.pl>
    <kl9eqs$4ad$1@node2.news.atman.pl>
    <5178e10e$0$26691$65785112@news.neostrada.pl>
    <klanut$p22$3@node1.news.atman.pl>
    <5178fb01$0$26684$65785112@news.neostrada.pl>
    <klaujp$dqn$4@node2.news.atman.pl>
    <5179021d$0$1263$65785112@news.neostrada.pl>
    <klb0ee$dqn$7@node2.news.atman.pl>

    W dniu 25.04.2013 12:27, Dominik & Co pisze:

    > Zasady ustalają, że istnieją równiejsi. Nie twierdzę, że owi równiejsi
    > uważają się za równiejszych bezprawnie.

    Nie równiejsi. INNI. Nie jest możliwa równość we wspólnocie oznaczająca
    ,,wszyscy jesteśmy identyczny''. Wspólnota jest różnorodna. Równość we
    wspólnocie oznacza, że każda jednostka jest wartościowa jako człowiek, a
    nie że ma równe zadania i identyczne zasady we wszystkim.

    > Nie wiem skąd wywodzisz twierdzenie, że skoro uważam, że niektóre
    > przepisy prawa są niedobre to system prawny jest do dupy i ma być bezprawie.

    Nie napisałem tak. Pytałem właśnie o kryterium, jakie prawa uznajesz za
    dobre, a jakie za złe. Bo wg mnie taką ocenę powinna wygenerować
    wspólnota. Co nie znaczy że jako jednostka ze wszystkim się zgadzam. Ale
    są dwie możliwości, albo wspólnota wygeneruje i ktośtam zawsze się nie
    będzie zgadzał albo wygeneruje jednostka i będzie dyktatura i lepiej nie
    będzie.

    > Wyjątki (jakie by nie były) zaciemniają prawo i zachęcają do kombinowania.

    Tak, ja wiem, że ruska golarka goli automatycznie, bo każdy ma inną
    twarz tylko do pierwszego golenia, ale jakoś nie przekonuje mnie
    twierdzenie, że prawo nie wymaga różnorodności. Gospodarka (bo o niej w
    tej części mówimy) jest złożona i skomplikowana i różne prawne
    uwarunkowania starają się to uwzględniać.

    > "Każdy wrzuca do wspólnego wora 5000 zł rocznie" jest prawem prostym

    No ale niezbyt sensownym. Choćby dlatego, że idea jest taka, że ten co
    ma 1000000 miesięcznie ma wrzucić więcej, żeby temu co ma 2000 móc dołożyć.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek