    Date: Thu, 25 Apr 2013 12:14:53 +0200
    From: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: OT (naród itd) Re: nakaz sciagniecia anteny z elewacji
    <kkrm2s$im2$4@node1.news.atman.pl> <kks1on$3sr$2@node2.news.atman.pl>
    <kkte1h$cn4$1@node2.news.atman.pl> <kktm5i$s59$3@news.task.gda.pl>
    <kl5dir$1se$2@node2.news.atman.pl> <kl5es2$ahu$1@news.task.gda.pl>
    <kl5g9c$1se$3@node2.news.atman.pl> <kl5ktf$t2f$1@news.task.gda.pl>
    <kl5njh$oj$1@node1.news.atman.pl> <kl5pat$afi$1@news.task.gda.pl>
    <kl5po3$qv5$2@node2.news.atman.pl> <kl5qmv$ead$2@news.task.gda.pl>
    <kl7qkv$o6j$2@node1.news.atman.pl>
    <5177787a$0$1255$65785112@news.neostrada.pl>
    <5177910a$0$1221$65785112@news.neostrada.pl>
    <kl85pa$p82$4@node2.news.atman.pl>
    <5177a19f$0$26687$65785112@news.neostrada.pl>
    <kl9314$6bj$2@node1.news.atman.pl>
    <51783054$0$1228$65785112@news.neostrada.pl>
    <kl9eqs$4ad$1@node2.news.atman.pl>
    <5178e10e$0$26691$65785112@news.neostrada.pl>
    <klanut$p22$3@node1.news.atman.pl>
    <5178fb01$0$26684$65785112@news.neostrada.pl>
    <klaujp$dqn$4@node2.news.atman.pl>

    W dniu 25.04.2013 11:56, Dominik & Co pisze:

    > Rozumiem, kwestia skali. Ktoś na biednych dawać musi (najlepiej nie
    > ja), ale równiejsi nie muszą.

    Nie równiejsi. Są pewne zasady ustalane. Np. nie za bardzo są chętni do
    zbierania gówna gołębiego i na mieście zalega gówno gołębie. Można więc
    w interesie społecznym zwolnić sprzątaczy gówna z opłaty X i zachęcić
    ich do działań. Albo np. społeczeństwo uznaje, że żywność jest bardziej
    potrzebna niż samochody i ustala że za samochód płacisz 23% VAT a za
    żywność bodajże 7.

    Społeczeństwo ustala jakiś tam system prawny, bo tak wychodzi, że jest
    dobrze (albo taka jest idea, żeby dopracować). Twojej wersji ja sobie w
    ogóle nie wyobrażam. Z jednej strony mówisz, że nie jesteś za bezprawiem
    i regulacje prawne mają być. Z drugiej nie bardzo wiem które, bo jak są,
    to ci znów nie pasują...

    --
    Przemysław Adam Śmiejek