  • Data: 2013-04-24 12:35:20
    Temat: Re: OT (naród itd) Re: nakaz sciagniecia anteny z elewacji
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 24.04.2013 12:19, Andrzej Lawa pisze:
    > Och? Które?
    > No, chyba że masz na myśli umiarkowane ilości

    Dowolna rzecz w nadmiarze szkodzi, a wręcz zabija.

    >- ale w takich to i
    > kokaina wiele szkód nie narobi.

    Wiele, ale jakieś narobi?

    A jak są ilości, że nie narobią, to jakie to ilości i czy jest wtedy
    jakaś korzyść? Bo jak nie ma, to nadal nie widzę powodu dopuszczania
    tych ilości.

    A jak ma, to owszem, takie ilości można dopuścić. Tak zresztą jest.
    Sporo dostępnych w aptekach czy szpitalach medykamentów można by
    zakwalifikować jako narkotyki, a są wydawane i podawane.

    >Patrz: metody na chorobę wysokościową w
    > Andach (życie liści koki z czymś tam jeszcze).

    A u nas w Polsce jakaś korzyść?

    > Dopiero nadużywanie
    > stanowi problem.

    jak wszystkiego. Tylko że są substancje w ogólności korzystne, przydatne
    i rzadko nadużywane i są substancje w ogólności niekorzystne,
    nieprzydatne i używane wyłącznie lub głównie do szkodzenia i te nazywamy
    narkotykami. I wtedy dopuszczanie ich do obrotu stanowi niepotrzebne
    zagrożenie dodatkowe dla społeczeństwa.

    > Ja nie jestem państwo.

    Znów Mityczni Oni? Jesteś. Jesteś jego składową. Z Żoną stanowicie
    wspólnotę która dba o siebie i dzieci. Z sąsiadami stanowicie wspólnotę,
    która dba o wasz blok albo dzielnicę. Z innymi dzielnicami stanowicie
    wspólnotę, która dba o waszą gminę, razem z innymi... a w końcu
    stanowisz Państwo, które dba o swoich członków.

    > Mhm. Tak samo jak "za komuny" było z dolarami ;->

    Dolary tak nie szkodzą jak kokaina. W ogólności, żeby ci zaoszczędzić
    szukania konkretnego przykładu, że komuś zaszkodziły.

    > Czego nie rozumiesz w zaimku "się"?

    Wydaje mi się, że rozumiem wszystko. Pokazałem ci tylko, że w przypadku
    narkotyków on nie działa. I narkoman zatruwa SIĘ ale i innych. Dlatego
    nie uważam tego za jego prywatny problem.

    > [ciach]

    > A także zupełnie trzeźwi.

    Ale mniej. Alkohol jest przyczyną bezpośrednią wielu śmiertelnych
    zdarzeń na drodze, które by nie nastąpiły, gdyby kierowca nie użył
    alkoholu. I tak samo narkotyki.

    Znów argument w stylu: nie walczmy z kobrą, bo i tak mamy żmije w
    okolicy. Należy walczyć i z kobrą i ze żmijami.

    > Ale tutaj zakazy powodują więcej szkód niż korzyści.

    Jak sobie wyobrażasz Polskę, w której w każdym kiosku można by kupić
    marihuanę, w każdej Żabce kokainę, LSD, extasy i co tam jeszcze sobie
    wymyślisz? Uważasz, że społeczeństwo, a zwłaszcza dzieci, by się nie
    zaćpało?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek