  • Data: 2013-04-24 13:31:16
    Temat: Re: OT (naród itd) Re: nakaz sciagniecia anteny z elewacji
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 24.04.2013 12:45, krys pisze:
    > Powiedzmy. Takie dorabianie ideologii i racjonalizowanie

    Tak było na umowie i nie była to ściema. Siedziałem kilka nocy nad
    materiałami do wykładów oraz ćwiczeń.

    > kurde,
    > To zależy, czy masz mentalność niewolnika, czy wolnego człowieka.
    > I jaki masz cel.

    Ja mam mentalność wolnego człowieka i mam cel żyć etycznie i w zgodzie z
    sumieniem, które chciałbym maksymalnie ukształtować zgodnie z Bożymi
    nakazami i możliwie pasujące do chrześcijańskiej drogi życia. Co nie
    znaczy że się nie potykam.

    Uważam, że składki na leczenie powinienem płacić i nie unikałem celowo
    ich prowadząc te szkolenie. Trochę mi zakręciłeś, czy może miałem jakoś
    zaprotestować przeciwko U-o-D. Wtedy o tym nie pomyślałem (może błąd).
    Uznawałem, że jest to właściwe, bo takie są zasady ustalone przez
    społeczeństwo, nie robiłem tego sztucznie dla unikania składek i
    szukania dziur, bo składki płaciłem z UoP oraz z DGOF, zaś taka umowa
    jest standardem na uczelni na takie wykonane dzieło. Ale może masz rację
    i może miałem zaprotestować, trochę mnie to zastanawia. Ale też budzi w
    kontekście etycznym zastanowienie, jak powinna być zbudowana ta etyka
    (bo jej brak mi zarzucasz) i jak mam np. traktować to, że jako
    przedsiębiorca płacę składkę raz a nie od każdej umowy. Czy to jest
    etyczne nadal? Na mój gust jest, bo takie zasady społeczeństwo ustaliło
    i nie bardzo widzę w nich braku etyki, w końcu w miesiącach gdy nie
    zarabiam w DG to składkę płacę również, więc się równoważy.

    Rozważania etyczne są dla mnie (i chyba dla każdego) dość kłopotliwe.
    Ostatnio np. rozważam jak się ma do mojej etyki stosowanie AdBlocka. Też
    przez wiele lat nie myślałem nad tym (i pewnie źle), ale akcje przeciwko
    AdBlockowi pobudziły mnie do myślenia i powiem szczerze, na razie nie
    umiem się określić. Dopiero wypracowuję ten zakres.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek