  • Data: 2013-04-24 17:34:59
    Temat: Re: OT (naród itd) Re: nakaz sciagniecia anteny z elewacji
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 24.04.2013 13:01, Maruda pisze:
    > Prawica oznacza "mało państwa"

    Tylko to oznacza ,,jestem bogaty albo wydaje mi się, że jestem bogaty i
    uważam się za dawcę w systemie i nie podoba mi się to''. A więc jest to
    mała liczba osób, bo bogactwo nie jest stanem bezwzględnym, a relatywnym
    i bogaci nie byliby bogaci bez rzeszy biedaków. Czyli z definicji są w
    mniejszości. A do tego nie wszyscy bogaci będą wyznawali tę teorię, bo
    dla niektórych 10 razy tyle co składka na NFZ jest kwotą której
    zniknięcia z portfela by nawet nie zauważyli.

    Dlatego tak definiowana prawica ma zerowe szanse.

    > oraz konserwatyzm (to, co było dobre
    > przez parę tysięcy lat pewno będzie dobre jeszcze przez parędziesiąt).

    No takich to chyba już w ogóle nie ma, bo przez parę tysięcy lat to była
    głównie dyktatura. Wodza plemiennego, króla, później rozmiękczana przez
    coraz bardziej na króla i szlachtę itp.

    > Najważniejsze: Zakłada, że własność jest święta,

    A kto ci nadał tę własność? Urodziłeś się nagi i nagi umrzesz.

    >a człowiek jest wolny,
    > rozumny i odpowiedzialny.

    Niedawno mówiłeś, że to bezrozumny motłoch.

    > W prawicowym ustroju nie ma potrzeby wydawać "prawa jazdy", pozwolenia
    > na broń, bo człowiek jest rozumny. Jeśli jednak pobłądził, to odpowiada
    > za swoje czyny z całą surowością, a na pierwszym miejscu jest
    > naprawienie szkód i krzywd.

    A jak ma odpowiadać, jak nie ma prawa? Jak jest prawo jazdy, to za jazdę
    bez może odpowiadać. A jak nie ma, to nie odpowiada.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek