    Date: Wed, 24 Apr 2013 10:49:47 +0200
    From: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: OT (naród itd) Re: nakaz sciagniecia anteny z elewacji
    <kkpgbu$i21$1@news.task.gda.pl> <kkpia9$m9l$1@node2.news.atman.pl>
    <kkpk96$sp3$1@news.task.gda.pl>
    <5170d8b4$0$26700$65785112@news.neostrada.pl>
    <kkraqr$6ge$4@node2.news.atman.pl> <kkrdg9$nc0$1@news.task.gda.pl>
    <kkredp$6ge$7@node2.news.atman.pl>
    <517142d1$0$1224$65785112@news.neostrada.pl>
    <kkrm2s$im2$4@node1.news.atman.pl> <kks1on$3sr$2@node2.news.atman.pl>
    <kkte1h$cn4$1@node2.news.atman.pl> <kktm5i$s59$3@news.task.gda.pl>
    <kl5dir$1se$2@node2.news.atman.pl> <kl5es2$ahu$1@news.task.gda.pl>
    <kl5g9c$1se$3@node2.news.atman.pl> <kl5ktf$t2f$1@news.task.gda.pl>
    <kl5njh$oj$1@node1.news.atman.pl> <kl5pat$afi$1@news.task.gda.pl>
    <kl5po3$qv5$2@node2.news.atman.pl> <kl5qmv$ead$2@news.task.gda.pl>
    <kl7qkv$o6j$2@node1.news.atman.pl>
    <5177787a$0$1255$65785112@news.neostrada.pl>
    <5177910a$0$1221$65785112@news.neostrada.pl>
    <kl83je$k5h$5@node2.news.atman.pl>

    W dniu 24.04.2013 10:02, Dominik & Co pisze:
    > Bardzo blisko. To też było "dla dobra społeczeństwa".

    Nie. Krzywda jednostki nie jest dobrem społeczeństwa. Jest źle
    rozumianym dobrem, takim jakie lansuje Maruda (tworzenie kast,
    wartościowanie na übermenszów i motłoch itp.). To nie działania
    prospołeczne.

    > Na siłę, nawet jak tej "pomocy" nie chcą...

    Czasami tak. Jak ktoś jest chory, to czasami trzeba siłą leczyć, bo w
    swojej chorobie nie widzi problemu. I niejeden alkoholik, który katował
    rodzinę, niszczył swoje zdrowie itp. po przymusowym odwyku zaczynał
    doceniać to, że mu pomogli. Niejeden niedoszły samobójca, który został z
    jakiejś depresji choć częściowo wyleczony doceniał, że go chwilowo w
    kaftan bezpieczeństwa zamknęli.

    Poza tym, nawet jak nie docenił, to trzeba zadziałać, żeby już tej
    rodziny nie katował i pomóc mu wyjść z nałogu, choćby siłą.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek