    Date: Wed, 24 Apr 2013 10:24:14 +0200
    From: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: OT (naród itd) Re: nakaz sciagniecia anteny z elewacji
    <kkpgbu$i21$1@news.task.gda.pl> <kkpia9$m9l$1@node2.news.atman.pl>
    <kkpk96$sp3$1@news.task.gda.pl>
    <5170d8b4$0$26700$65785112@news.neostrada.pl>
    <kkraqr$6ge$4@node2.news.atman.pl> <kkrdg9$nc0$1@news.task.gda.pl>
    <kkredp$6ge$7@node2.news.atman.pl>
    <517142d1$0$1224$65785112@news.neostrada.pl>
    <kkrm2s$im2$4@node1.news.atman.pl> <kks1on$3sr$2@node2.news.atman.pl>
    <kkte1h$cn4$1@node2.news.atman.pl> <kktm5i$s59$3@news.task.gda.pl>
    <kl5dir$1se$2@node2.news.atman.pl> <kl5es2$ahu$1@news.task.gda.pl>
    <kl5g9c$1se$3@node2.news.atman.pl> <kl5ktf$t2f$1@news.task.gda.pl>
    <kl5njh$oj$1@node1.news.atman.pl> <kl5pat$afi$1@news.task.gda.pl>
    <kl5q0o$oj$3@node1.news.atman.pl> <kl5r42$fha$1@news.task.gda.pl>
    <kl5rt3$oj$5@node1.news.atman.pl> <kl61ql$3am$1@news.task.gda.pl>
    <kl7qa1$o6j$1@node1.news.atman.pl>

    W dniu 24.04.2013 07:24, Dominik & Co pisze:

    > Że jak? Konstytucję czytałeś? RP urzeczywistnia ideę
    > "sprawiedliwości społecznej", czyli jest socjalistyczna.

    No więc mówię, zależy jak rozumieć socjalizm. Jako działanie
    prospołeczne, to ja popieram.

    > A że istnieją pewne mechanizmy kapitalistyczne? Za PRL też były.

    I uważasz, że obecny ustrój i PRLowski są podobne?

    > Nie, mówię o socjaliźmie, czyli prawie do cudzego dochodu.

    a ja mówię o działaniach prospołecznych.

    > Nie o solidarnej zrzucie na wspólne sprawy (np. wojsko czy administrację).

    No tak, na wojsko może być solidarna zrzuta, a na leczenie nie....

    > O nie, "czysty kapitalizm" to jest _właściciel_.

    Czyli chcesz dyktatury. No pięknie.... To może Kuba?

    > No i?
    > Czy ja gdzieś piszę, że działania dla innych są złe?
    > Pomaganie innym, dobroczynność jest zła?

    No jak korporacja urządza żłobek to dobrze, a jak Polska to źle?

    > Ja tylko stwierdzam, że dobroczynność _pod przymusem_ nie jest
    > już dobroczynnością.

    Bo to nie jest dobroczynność w sensie ,,działania charytatywne'', ale
    umowa wspólnoty, że tak będzie postępować.

    Np. spotkacie się w robocie i ustalicie ,,robimy skarbonkę socjalną,
    wrzucamy do niej po 5zł każdy pracownik, a jak się komuś zdarzy coś
    pechowego, to mu zafundujemy z tej skarbonki np. leczenie''. Jest
    przymus, sami go sobie nadaliście, tak się zebraliście i ustaliliście
    jako wspólnota.

    Zresztą, jak sobie wyobrażasz Dobrowolne Składki Na NFZ? Jak by to miało
    funkcjonować?

    > No. Czyli robiące karierę na "pomaganiu" innym.

    No tak, kariera nieziemska... Znasz jakieś nazwisko tych
    ,,karierowiczek'', poza samą liderką, która stała się znana bo wszędzie
    walczyła o pomoc i dzięki znaności było jej łatwiej?

    Możesz wskazać jakieś aspekty przyjemne z jej życia? Bo ja bym się kuźwa
    za żadne skarby nie zamienił na tę jej ,,karierę''

    > Wypisz, wymaluj urzędnicy NFZ :-)

    Czemu w takim razie nie zostaniesz taką Matką Teresą, skoro to tak
    fajnie? Albo choć urzędnikiem NFZ?

    > Jeśli nie rozumiesz, że bycie etycznym pod przymusem to żadna etyka,

    Taka jest etyka narodu, a że niektórych trzeba przymusić, bo idą w
    poprzek społeczności, to żadna nowość. Od stworzenia świata tak było i w
    każdej społeczności.

    Jak etyka mówi ,,nie zabijaj'' to to żadna etyka, że siłą zwalczamy
    tych, co pragną zabijać?
    Etyka większości mówi ,,nie zabijaj'' więc trudno, niepokorne jednostki
    muszą zostać przymuszone.

    > to niestety nigdy się nie dogadamy. Bo piszesz elaboraty na temat
    > "troszcz się o innych" zręcznie pomijając najistotniejsze "przymusowo".

    Wszystko jest przymusowe. Może być przymus prawny, może być społeczny ,
    może tak się troszczysz, bo takie masz sumienie i cię przymusza.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek