    From: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: OT (naród itd) Re: nakaz sciagniecia anteny z elewacji
    Date: Tue, 23 Apr 2013 13:25:56 +0200
    <kkohj1$nam$1@news.task.gda.pl> <Pine.WNT.4.64.1304181231260.1552@quad>
    <kkon7k$8c4$1@news.task.gda.pl>
    <516fee94$0$26703$65785112@news.neostrada.pl>
    <kkorkt$lr0$1@news.task.gda.pl>
    <51702879$0$26686$65785112@news.neostrada.pl>
    <kkpgbu$i21$1@news.task.gda.pl> <kkpia9$m9l$1@node2.news.atman.pl>
    <kkpk96$sp3$1@news.task.gda.pl>
    <5170d8b4$0$26700$65785112@news.neostrada.pl>
    <kkraqr$6ge$4@node2.news.atman.pl> <kkrdg9$nc0$1@news.task.gda.pl>
    <kkredp$6ge$7@node2.news.atman.pl>
    <517142d1$0$1224$65785112@news.neostrada.pl>
    <kkrm2s$im2$4@node1.news.atman.pl> <kks1on$3sr$2@node2.news.atman.pl>
    <kkte1h$cn4$1@node2.news.atman.pl> <kktm5i$s59$3@news.task.gda.pl>
    <kl5dir$1se$2@node2.news.atman.pl> <kl5es2$ahu$1@news.task.gda.pl>
    <kl5g9c$1se$3@node2.news.atman.pl> <kl5ktf$t2f$1@news.task.gda.pl>
    <kl5njh$oj$1@node1.news.atman.pl> <kl5pat$afi$1@news.task.gda.pl>
    <kl5q0o$oj$3@node1.news.atman.pl>

    W dniu 23.04.2013 13:07, Dominik & Co pisze:
    > Toż mówię, socjalista wolnościowca nie zrozumie. No jak to,
    > zdrowie niewolnika jego prywatną sprawą? A fuj!

    Nie fuj, tylko oznacza to pozostawienie na pastwę losu wielu, których po
    prosty nie stać.

    To nie ma wspólnego wiele z socjalizmem jako klasycznym ustrojem, bo to
    już dawno chrześcijaństwo wprowadziło na naszych terenach. Szpitale np.
    przyszły od Arabów, ale zostały wdrożone przez zakony szpitalników na
    terenach europejskich i były prowadzone w myśl idei, że szpitale są dla
    biednych.

    > A naród w ogólności owszem, kocha socjalizm.

    No, bo jest korzystny dla tego narodu. Oczywiście mówimy o socjalizmie
    typu chrześcijańskiego, a nie o ustrojach promowanych przez PRL, Marksów
    i innych podobnych.

    Socjalizm rozumiany jako działanie na rzecz społeczeństwa jest kochany
    przez społeczeństwo, bo jest na rzecz społeczeństwa. Burzą się albo
    Gniewni Idealiści albo Piękni, Młodzi i Bogaci, co (chwilowo) czują się
    panami siebie i wydaje im się, że społeczeństwo nie jest im potrzebne.

    Jak będziesz zdychał na szpitalnym łóżku, a przyjdzie do ciebie facet i
    powie ,,stary, oto rachunek, jak nie, to wystawiamy cię przed drzwi
    szpitala'' to szybko zostaniesz socjalistą.

    > Kpisz, czy poważnie nie wiesz, o czym mowa?
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Rok_1984

    Nie wiem, nie mam pojęcia jak prowadzona była tamta gimnastyka, bo nie
    oglądałem żadnego filmu na podstawie tych opisów. Więc nie wiem czy
    akurat ten model bym uznał. Ale w ogólności jako pomysł, czemu nie.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek