eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNiesolidny sprzedawca na Allegro: Vena210 ( Matilde210 ) › Re: [OT]Re: Niesolidny sprzedawca na Allegro: Vena210 ( Matilde210)
    From: "Massai" <t...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: [OT]Re: Niesolidny sprzedawca na Allegro: Vena210 ( Matilde210)
    Date: Fri, 5 Feb 2010 06:59:30 +0000 (UTC)

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Pewien problem stanowi konstrukcja prawna "sprzedaży na odległość",
    > uregulowana w kodeksie cywilnym.
    > Otóż:
    > - odpowiedzialność sprzedawcy kończy się "o ile nie postanowiono
    > inaczej" w momencie wydania towaru przewoźnikowi
    > - ale kupujący *nie ma obowiązku* wcześniejszego uiszczenia ceny

    Wiesz, ja trochę rozumiem ten zapis, znaczy - widzę dla niego
    uzasadnienie.
    Sprzedajesz coś i kupujący wybiera formę dostawy. Dlaczego sprzedający
    ma brać na siebie odpowiedzialność za to że kupujący wybrał oszukańską
    firmę-krzak (a taką w tych sprawach jest np. Poczta Polska)?
    Mógł wybrać droższą, pewniejszą formę dostawy - kuriera. Przynajmniej w
    teorii pewniejszą.

    Jednak w tej sprawie wiele rzeczy budzi wątpliwości. Jak choćby hasło
    "nie ma po przesyłce żadnych dokumentów na poczcie, bo nie
    rejestrowana". Toż to wierutna bzdura, ściema.
    Coś jak próba zabezpieczenia się przed tym że kupujący pójdzie na
    pocztę i każe sobie sprawdzić czy taka przesyłka była - i się dowie że
    nie ma po niej żadnego śladu.

    Sugestia do kupującego: idź na swoją pocztę i zwyczajnie poproś żeby
    sprawdzili czy ta przesyłka była.

    Sugestia do sprzedającej: jeśli rzeczywiście była wysłana - prześlij
    kupującemu zdjęcie z pieczęciami sortowni polskich, oddziału poczty,
    będzie mógł sobie potwierdzić na poczcie i niech poczta się tłumaczy
    jakim cudem nie było awiza.

    --
    Pozdro
    Massai