  • Data: 2022-08-05 15:49:54
    Temat: Re: [OT] Pytanie o telefon
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > KK ma obecnie bardzo niewiele wspólnego z ideami Jezusa.

    Kościół jako instytucja absolutnie nic. Część osób duchownych ma wiele
    wspólnego. Ponieważ Kościół skupia osoby zainteresowane naukami Jezusa,
    więc w populacji pewnie jest nadreprezentacja osób starających się
    wcielać te nauki Jezusa praktyce. Ale to nadal nie jest jakoś
    szczególnie duży udział.

    Nie widzę zresztą głębszego sensu uporu przy ty, że jest inaczej.
    Natomiast wynikający z przepisów kanonicznych celibat w naturalny sposób
    zwiększa w populacji udział osób nie zainteresowanych związkami z
    dorosłymi osobami płci przeciwnej i tu znowu może być nadreprezentacja
    takich osób.

    Natomiast absolutnie błędnym jest wniosek, że każda osoba duchowna jest
    czy to zwichrowana psychicznie.

    --
    Robert Tomasik