  • Data: 2022-08-07 03:37:07
    Temat: Re: [OT] Pytanie o telefon
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2022-08-05, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Normalnie - jezus zabraniał komercji w kościele chociażby:P Przykazania
    > też trochę pozmieniali.

    No właśnie, zmieniają sobie jak im wygodnie.

    > W książce marsa i dziełach lenina też nie ma nic o wadach najlepszego
    > systemu. Może wcale nic wspólnego z socjalizmem nie miały? W bobli w
    > sumie o ruchaniu ministrantów też nie napisali:P Tak czy inaczej
    > eksperci od terroryzmu jak najbardziej wyróżniają terroryzm religijny.
    > Być może się mylą, ale akurat nie sądzę.

    Zapewne jak ich dopytasz to powiedzą o terroryźmie inspirowanym
    religijnie. Można też uznać, że jest on religijny, jeśli uznamy, że to
    jakaś odmiana pierwotnej religii, ale wtedy nie można już będzie ganić
    tej pierwotnej, bo mordercze zapędy wynikają nie z niej, a z tej
    wtórnej.

    > Raczej bym powiedział, że I się wyróżnia. Obecnie Ch już raczej nikogo w
    > imię religii nie morduje.

    Bo powtrzymuje ich osadzenie w dość zasobnej kulturze zachodniej. Ale
    weź ich osadź w odpowiedniej liczbie i w biedzie a spokojnie zaczną
    mordować homoseksualistów i zwolenników aborcji. A nie, czekaj, w
    Stanach nie napadją na kliniki aborcyjne?

    > Jednak wyraźna korelacja jest. Korelacja to niekoniecznie związek
    > przyczynowo skutkowy, no ale jednak wśród księży jest wyraźna

    No jest, ale niekoniecznie wynika z religii.

    > nadreprezentacja. O paleniu heretyków na stosach coś w biblii było, czy
    > też nic wspólnego z religią nie miało?

    Formalnie na to patrząc, chyba niewiele. Przynajmniej nie z naukami
    CHrystusa.

    > Tu się zgodzę, ale to dość powiażnie osłabia twój argument, że jeśli
    > czegoś nie ma w świętej księdxze danej religii to nie ma nic wspólnego z
    > tą religią... Wychodziło by że kościół katolicki ma z religią
    > chrześcijańską bardzo niewiele wspólnego:P Inne religie pewnie podobnie:P

    No rozmawiamy o pewnych seystemach filozoficznych, a nie o tym z czym na
    ustach jedni mordują drugich.

    --
    Marcin