    From: hikikomorisan <h...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: OFE - zabór mienia
    Date: Sat, 21 Dec 2013 15:31:30 +0100
    <l91uo2$d0u$1@node2.news.atman.pl>
    <52b4df0f$0$2164$65785112@news.neostrada.pl>
    <l93ooq$4lu$1@node2.news.atman.pl>
    <52b5a342$0$2140$65785112@news.neostrada.pl>

    On 21.12.2013 15:17, Robert Tomasik wrote:
    > Użytkownik "hikikomorisan" <h...@a...pl> napisał w
    > wiadomości news:l93ooq$4lu$1@node2.news.atman.pl...

    > No właśnie nie wiem. Ale jeśli już musi, to może za jedną, a nie za
    > dwie? Swoją i cudzą.

    Zgadzam sie. Za jedna. Za swoją.

    > No właśnie ten II Filar, to żerowanie jest. Żerowanie, bo renty trzeba
    > wypłacać również, i jak nie ze skaldek, to z podatków.

    Bo jak zwykle nie wyszlo. Zrobiono reforme. Ale niezbyt dobrze. NAlezało
    Uwolnić rynek ubezpieczeń. ZUS i OFE na równych warunkach. ZUS firma
    panstwowa, reszta - prywatne. Kazde ustala warunki, ryzyka, klient wybiera.

    Co z pozostalymi? Coz i tak placimy z budzetu. Wiec ci "odcieci" dostaja
    z budzetu az nie wymrą. A nowi w ZUS i OFE dostana z ZUSu lub OFE.

    Teoretycznie do tego mialo dojsc, tylko dlugimi etapami przejsciowymi.

    Tylko zaczeto sie cofac. Najpierw obcieto skladki do OFE. Teraz jest
    skok na OFE.

    Rzad (kazdy bioracy udzial) przykladowo spierdolil.

    > Ależ Ty skłądasz na dwie emerytury, swoją na przytszłość i obecnego
    > emeryta teraz.

    Powtarzam - chce skladac na swoja. Skladki celowe - na moja. Podatki
    niech ida na cudza. A teraz podatki ida na cudzą. Jak i srodki celowe
    ida na cudza. Na moja nic nie idzie, bo to co jest w zus to wirtualne. I
    za 20-30 lat moze tam byc mniej niz nieskonczonosc na minusie.

    > Bo ZUS działa na zasadzie ubezpieczenia, a nie wkładów pieniężnych.

    Czyli zle dziala.

    > ZUS nam po to, by teraz wypłacił z naszej kasy emerytury, a jak my
    > pójdziemy na emeryturę, to by zebral kasę z wóczas pracującycych.

    Jakby mi zus nie zapierdalal przez cale zawodowe zycie kasy to mialbym
    lekko ponad 6000 miesiecznie w przyszlosci + odsetki.

    Prognoze dostalem cos na kolo 700 :]

    Dziekuje za troske ZUSu ale mnie sie to nie oplaca.

    A jesli wybiore zebrac u dzieci, czy spac pod mostem - to moja kurwa
    wola moj wybor.

    NADTROSKLIWOSC ZUS JEST GORSZA OD FASZYZMU

    > Sądzę, że tu moze być kwestia sposobu obliczeń. Brałes pod uwagę rencistów?

    A co to ma do rzeczy? Wyliczenia sa takie jakie sa - stopa zwrotu z
    "inwestycji w przyszlosc w ZUS" jest -80%

    > Moim zdaniem źle liczysz.

    Udowodnij.

    Moim zdaniem dobrze licze.

    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Chcesz-biedowac-na-s