eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoOC (komunikacyjne) - jak to w koncu jest z kosztami auta zastepczego. › Re: OC (komunikacyjne) - jak to w koncu jest z kosztami auta zastepczego.
  • Data: 2009-10-13 20:52:50
    Temat: Re: OC (komunikacyjne) - jak to w koncu jest z kosztami auta zastepczego.
    Od: Rafal M <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 13 Paź, 22:43, wombi <w...@o...eu> wrote:

    > Dok?adnej podstawy prawnej to nie ma.  Takiego obowia;zku ubezpieczyciela
    > moz.esz doszukiwac' sie; w art.361 k.c. Poza tym to szukaj w orzecznictwie.

    Czyli:
    Art. 361.
    § 1. Zobowiązany do odszkodowania ponosi odpowiedzialność tylko za
    normalne następstwa działania lub zaniechania, z którego szkoda
    wynikła.
    § 2. W powyższych granicach, w braku odmiennego przepisu ustawy lub
    postanowienia umowy, naprawienie szkody obejmuje straty, które
    poszkodowany poniósł, oraz korzyści, które mógłby osiągnąć, gdyby mu
    szkody nie wyrządzono.

    Czyli:
    1. "naprawienie szkody obejmuje straty, które poszkodowany poniósł" -
    ponioslem starte taka, ze nie moge wygodnie wozic swoich 4 liter.

    2. "oraz korzyści, które mógłby osiągnąć, gdyby mu szkody nie
    wyrządzono" - korzysci jakie moglem osiagnac - skrocony czas dojazdu
    do pracy (wlasnym autem), bezproblemowe zakupy (np nie wyobrazam sobie
    tygodniowych zakupow i jazdy autobusem) itd

    A orzecznictwo gdzie znajde? Do Lexa itd dostepu nie mam.
    Wie ktos jak to w praktyce wyglada (podejscie TU/sadow)?

    Pozdrawiam
    Rafal