eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoO gratisach i konieczności licencji (było: Zwrot za windows) › Re: O gratisach i konieczności licencji (było: Zwrot za windows)
    From: Tristan <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.comp.os.linux,pl.soc.prawo
    Subject: Re: O gratisach i konieczności licencji (było: Zwrot za windows)
    Date: Sun, 30 Mar 2008 18:27:25 +0200

    W odpowiedzi na pismo z niedziela, 30 marzec 2008 15:44
    (autor Krzysztof Halasa
    publikowane na pl.comp.os.linux,
    wasz znak: <m...@m...localdomain>):

    > "L" to jest licencja, a nie _umowa_. Istnieje zasadnicza roznica
    > pomiedzy sama licencja (ktora nie jest umowa), i pomiedzy umowa, ktora
    > m.in. potwierdza udzielenie licencji.

    Załóżmy, że masz rację -- czym się to różni od OEM Windows?
    Instaluję Windowsa i akceptuję ichnią licencję, instaluję np. Gimpa i
    akceptuję GPL.

    > A w ktorym miejscu dokladnie?

    Językowym choćby, żeby daleko nie szukać. A pewnie i inne zgrzyty się
    znajdą.

    > Sugerujesz ze Polacy uzywaja oprogramowania na GPL nielegalnie?

    No wiesz, niuanse są różne. Np. Public Domain z samej natury rzeczy PA w
    Polsce istnieć nie może, a jednak zasobów na PD używamy, co nie znaczy że
    zgodnie z prawem.

    W kawałkach? Nie.

    --
    Tristan