eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoO gratisach i konieczności licencji (było: Zwrot za windows) › Re: O gratisach i konieczności licencji (było: Zwrot za windows)
  • Data: 2008-03-30 19:16:07
    Temat: Re: O gratisach i konieczności licencji (było: Zwrot za windows)
    Od: Tristan <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W odpowiedzi na pismo z niedziela, 30 marzec 2008 19:26
    (autor Krzysztof Halasa
    publikowane na pl.comp.os.linux,
    wasz znak: <m...@m...localdomain>):

    > Tzn. uwazasz ze to, ze GPL jest w jezyku angielskim, nie jest zgodne z
    > polskim prawem? :-)

    Ano. Umowy mają być zawierane po polsku... Jakim cudem Polak ma zaakceptować
    amerykańskojęzyczną licencję?

    > A jak inaczej wyobrazasz sobie miedzynarodowe transakcje?

    Normalnie, tworzy się tłumaczenia. Od tego są tłumacze przysięgli.

    > Oczywiscie moze zaistniec koniecznosc przetlumaczenia, np. przez
    > tlumacza przysieglego.

    Ano. Ale ZTCW to nie zostało wykonane, więc akceptujesz w ciemno, co nie
    jest MSZ zgodne z prawem RP.

    > Ale tez nie znaczy ze niezgodnie. Z tym ze to nie jest licencja, a
    > jesli zalozyc ze nia jest, to automatycznie problem niezgodnosci z
    > prawem przestaje istniec.

    Nie przestaje. Bo skoro jest niezgodne, to trzeba zanalizować w jakim
    zakresie. Bo jakby uznać że całe niezgodne, to pozostaje Ci zapłacić.

    > W kawalkach w sensie np. tylko czesci towaru z faktury?

    W sensie kawałek towaru. Mój laptop był kompletem. Na fakturze nie było
    baterii, zasilacza, śrubek ani windowsa.

    --
    Tristan
    napisz tu: i...@k...com.pl k...@g...com