  • Data: 2023-06-18 12:37:31
    Temat: Re: Nowy regulamin serwisu PKP
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 18.06.2023 o 11:50, io pisze:
    > Ale jak bilet przez Polskę potrafi kosztować 35zł wobec kosztów samego
    > paliwa do samochodu 350, czyli 10x większych to ... nic tego nie
    > przebije. MZ za nasze pieniądze.

    Argument dobry, tylko pomija jedną ważną, a czasem krytyczną kwestią.
    Nie każdy jeździ przez całą Polskę, w bliższych relacjach oszczędność
    kosztów bywa mniejsza, za to jadąc swoim samochodem dojedziesz z miejsca
    na miejsce i drastycznie wzrasta prawdopodobieństwo tego, że o właściwym
    czasie.

    Mało ludzi mieszka na Stacji Kolejowej, i w dodatku ma coś do
    załatwienia na tej odległej miejscowości też na Stacji Kolejowej. A tu
    już zaczynają się komplikować te argumenty. Musisz dojechać do stacji
    początkowej, a to kilka złotych. Musisz ze stacji końcowej dostać się do
    miejsca załatwienia sprawy, a to kolejne kilka złotych. Pół biedy, jak
    jest jakieś bezpośrednie połączenie, ale bywa, że te rozkłady jazdy
    naprawdę układają idioci i pociąg, którym byś mógł jechać dalej odjeżdża
    minutę przed odjazdem przyjeżdżającego.

    Bardzo często jeżdżę coś załatwiać z Nowego Sącza do Krakowa. No i
    najpierw muszę dojechać do Stacji Nowy Sącz. Akurat mógłbym dojść i o
    ile nie mam bagażu, to najwolniej "z buta", ale to około 30 minut. Potem
    TLK jedzie 2:47 godziny, i powiedzmy 10 minut tramwajem do miejsca
    docelowego. Powiedzmy dodatkowe 20 minut, czyli łącznie podróż trwa ~4
    godzin i nie licząc biletów komunikacji miejskiej kosztuje ~27,50 zł, bo
    to bez przesiadek TLK.

    Samochodem 1:43 godz i 111 km, czyli trzy razy szybciej i za paliwo
    wychodzi ~47 zł. Jeśli jadę sam. Bo samochód więcej nie spali, gdy
    jedziemy we dwóch, a bilet kosztuje już 55 zł, więc 8 złotych drożej.

    Oczywiście dochodzi jakaś tam amortyzacja samochodu, ale mimo wszystko
    nie jest to jakoś szczególnie drożej, a jadę, kiedy chcę. Ja wziąłem
    optymalne połączenie koleją. Jakbym teraz chciał dojechać, to muszę z
    przesiadką w Tarnowie, a to już dwa różne pociągi i 3:52 minuty
    przejazdu. Kolejne połączenie mam w poniedziałek dopiero.

    Sprawa się komplikuje, jakbym tak chciał w Krakowie gdzieś dalej od
    dworca jechać. Dojazd do Placu Centralnego w Nowej Hucie, to pociągiem
    4:08, zaś samochodem 1:06. Wyobraź sobie, że ktoś ma do obskoczenia
    kilka miejsc w Krakowie, to już zaczyna się robić mocno kontrowersyjne
    rozwiązanie.
    --
    (~) Robert Tomasik