eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNowy regulamin serwisu PKPRe: Nowy regulamin serwisu PKP
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer02.ams1!
    peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!feeder.cambriumusenet.nl!feed.tweaknews.nl!p
    osting.tweaknews.nl!fx09.ams1.POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Nowy regulamin serwisu PKP
    References: <u6eoik$13o6m$2@news.icm.edu.pl> <2jDiM.2512$MgZf.2161@fx02.ams1>
    <u6g62u$16aa3$2@news.icm.edu.pl> <3JNiM.18$tgGc.2@fx01.ams1>
    <u6hojm$18thq$3@news.icm.edu.pl>
    User-Agent: slrn/1.0.3 (Linux)
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 51
    Message-ID: <I65jM.17181$mzn5.1873@fx09.ams1>
    X-Complaints-To: a...@t...nl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 16 Jun 2023 22:11:52 UTC
    Organization: Tweaknews
    Date: Fri, 16 Jun 2023 22:11:52 GMT
    X-Received-Bytes: 3226
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:838224
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2023-06-16, io <i...@o...pl.invalid> wrote:
    > W dniu 16.06.2023 o 02:07, Marcin Debowski pisze:
    >> On 2023-06-15, io <i...@o...pl.invalid> wrote:
    >>> W dniu 15.06.2023 o 14:17, Marcin Debowski pisze:
    >>>> On 2023-06-15, io <i...@o...pl.invalid> wrote:
    >>>>> Hej,
    >>>>>
    >>>>> zapomniałem już o tej grupie, ale jakoś tak mnie natchnęło na czytanie i
    >>>>> skojarzyło mi się, że mam taką ciekawą kwestię prawną analogiczną nieco
    >>>>> do pierwszego artykułu, który tutaj przeczytałem.
    >>>>>
    >>>>> Otóż ... kupiłem bilet w serwisie internetowym PKP. Normalnie serwisu
    >>>>> tego używam potem do przedstawienia zakupionego biletu podczas
    >>>>> przejazdu. Ale ... zmienili sobie regulamin i wymagają jego akceptacji
    >>>>> przed skorzystaniem. Więc nie mam jak okazać swojego biletu, który oni
    >>>>> posiadają :-) Jakoś tak nie zechciał przyjść emailem, może email też
    >>>>> jest regulaminowy. No taki pat trochę.
    >>>>>
    >>>>> Bym pewnie zaakceptował, gdybym chciał kupić kolejny bilet, ale nie
    >>>>> zanosi się. I chciałem poprzestać na skorzystaniu z tego, który już
    >>>>> zakupiłem, ale zdaje się nie mam jak :-)
    >>>>>
    >>>>> Napisałem do nich emaila to teraz zadają dziwne pytania o numer biletu
    >>>>> którego przecież nie mam :-)
    >>>>
    >>>> Generalnie zapewne masz rację, tzn. powinni umożliwić dostęp do tego
    >>>> biletu na podstawie wcześniejszego regulaminu, który jak rozumiem
    >>>> zaakceptowałeś. Pytanie jest, w sumie co z tego, że masz tę rację, bo w
    >>>> praktyce oznacza to kopanie się z koniem, zmarnowania kupy czasu i
    >>>> pewnie też pieniędzy.
    >>>>
    >>>
    >>> Wiesz co, to jest narodowy przewoźnik. Jeśli działa niewłaściwie to
    >>> dotyka to wielu pasażerów i może wystarczy i należy to gdzieś przekazać.
    >>> Niekoniecznie trzeba się w to osobiście angażować.
    >>
    >> No, a Poczta Polska jest narodowym dostarczycielem poczty.
    >> Nie, no oczywiście szlachetna inicjatywa. Możesz spróbować UOKiK.
    >> Powodzenia.
    >>
    >
    > A co właściwie proponujesz? Siąść w kąciku i płakać?

    Jeśli to taki dla Ciebie dramat, to nie wydaje się to złym rozwiązaniem.
    Formalnymi akcjami jedyne co MZ osiągniesz, to że pojawi się w
    regulaminie zapis, że Twoim obowiązkiem jest odnotować np. nr tranzakcji
    i w przypadku braku dostępu do aplikacji odebrać bilet na najbliższej
    stacji pkp. O ile już czegoś podobnego w regulaminie nie ma.

    --
    Marcin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1