  • Data: 2022-04-01 12:16:13
    Temat: Re: No proszę...
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 1 Apr 2022 11:33:26 +0200, Tomasz Kaczanowski wrote:

    > dziś wpadł mi taki dokument w ręce:
    > https://www.nfz.gov.pl/download/gfx/nfz/pl/defaultak
    tualnosci/370/8178/1/strategia_w_sytuacji_zmniejszen
    ia_zagrozenia_epidemicznego_covid-19_2022.03.22.pdf

    > Nie zaleca się rutynowego testowania w kierunku SARS-CoV-2 pacjentów
    > bezobjawowych (bez gorączki i/lub objawów infekcji dróg oddechowych)
    > przed wizytą w POZ oraz planową lub nagłą hospitalizacją.

    No i chyba wlasnie przekuli w przepis - sa wytyczne kierowania na
    test, testow ma byc mniej.

    > Uzasadnienie:
    > Trafność diagnostyczna zarówno testów antygenowych, jak i genetycznych w
    > pacjentów
    > bezobjawowych jest niższa niż u pacjentów objawowych - wysoki odsetek
    > wyników
    > fałszywych:
    > o przy niskim rozpowszechnieniu choroby (1%) - odsetek wyników fałszywie
    > pozytywnych
    > wśród osób z pozytywnym wynikiem testu: 85-91% dla testów PCR; 53-63%
    > dla testów antygenowych;

    Ciekawe, nawet bardzo ciekawe.

    Jakies przypadkowe skladniki sa wykrywane jako wirus Cov,
    czy pacjent rzeczywiscie nosi wirusa, ale moze niewiele,
    moze unieszkodliwionego, moze fragmenty ... tylko skad lekarze wiedzą,
    ze to nie wirus, i że nie zarazi?

    A te % jak rozumiec - ze jak przetestujemy 1000 osob, z czego 10
    naprawde ma wirusa, to PCR wykryje około setki przypadkow?

    Taa ... to moze jednak powinnismy inaczej spojrzec na to,
    co mowil Wodarg w początkach pandemii?

    A skad te informacje pochodzą? Bo przypominam, ze w poczatkach 2019
    Niemcy mialy bardzo duzo przypadkow zachorowan, i stosunkowo niewiele
    zgonow. Sam podejrzewalem falszywe pozytywne wyniki.
    Albo np jakies kiepskie testy antygenowe.

    > o przy wysokim rozpowszechnieniu choroby (10%) - odsetek wyników fałszywie
    > pozytywnych wśród osób z pozytywnym wynikiem testu: 34-66% dla testów
    > PCR;

    Lekko mi sie to nie zgadza z moim przykladem powyzej.
    Testujemy 1000 osob, to PCR powinien wykryc ok 90 przypadkow wsrod
    niezakazonych, bo czemu nie.
    Plus 100 naprawde zakazonych, no moze troche mniej, bo i tu ma
    skutecznosc.
    Czyli jakies 50% falszywych pozytywnych wynikow ... a tu 34, albo 66.

    No chyba, ze to 50%+/-16 niepewnosci statystycznej pomiarow i wyliczen
    :-)

    >87-91% dla testów antygenowych.

    A to jeszcze ciekawsze.

    > a jeszcze ciekawszy fragment:
    > Leczenie objawowe w przypadku przeziębienia, grypy i COVID-19 jest tożsame.

    Ogolnie tak. Czekac az pacjent sam wyzdrowieje :-)
    monitorując stan płuc, tlenu we krwi i gorączke.

    > przypomnę, że jak powtarzałem to miesiące temu za tym co usłyszałem od
    > lekarzy, to mieszano mnie z błotem.

    No coz, na razie mam jeden przypadek wlasny - jak sie kiepsko czułem,
    to test antygenowy z biedronki dał jakis taki niewyrazny wynik.
    Tydzien pózniej było czysto.

    Czy to był covid - trudno powiedziec. Z objawow gorączka i katar.

    J.