    From: Bogusław Szostak <a...@u...agh.edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: No i jak ma być dobrze?
    Date: Tue, 18 Nov 2003 09:37:23 +0100

    motto wrote:

    > Nie oni maja podejscie monopolistyczne stad cena, nie czuaj zagrozenia od
    > strony linuxa bo mysla ze ludzie to idioci ktorzy nie poradza sobie z
    > linuxem.

    nie o to chodzi.
    Czuja sie pewnie - to prawda. ja wiem, glupi nie sa..

    Ale niektorzy kupili Win "za grosze". Wystarczyla realna "grozba",
    ze przejda na linux'a

    > A nie, widzisz, nikt nie wystawi nakazu przeszukania mieszkania z powodu
    > posiadania pirackiego windows, polskie prawona to nie pozwala a log ze z
    > jakiegos IP korzystano w Windows jest dowodem latwym do obalenia. Clay
    > czas trawja proby wymusznia pozwolenia na wejscie do mieszkania jesli
    > istnieje podejrzenie uzywania pirackiego systemu.

    Te kroki sluza jedynie "zastraszeniu". Zeby miec "haki" na tych, ktorzy
    przeginaja. Lecz MS doskonale sobie zdje sprawe, ze tez nie moze
    "przegiac".

    Obserwuje strategie MS od dawna. Gdy informatycy mowili ze Win 95 to
    "porazka" ja stawialem na zwyciestwo Win. Kupilem WIN 95 jako jeden z
    pierwszych w Krakowie.

    Gdy koledzy pukali sie w czola gdy kupowalem Word i Excel (na dyskietkach
    oczywiscie) mowilem - wiem ,ze Ami Pro moze i iest lepsze, ale mS poradzi
    sobie z konkurencja. Naprawde sadze, ze widze ich metody - to sie sprawdza.

    Wygryzli Ami _Pro i Word Perfekt bo z jednej strony WOrd-Excel byl lepiej
    zintegrowany z systemem,z drugiej po co kupowac cos, co mozna miec "za
    darmo". NIGDY ine zabezpieczali nosnikow przed kopiowaniem.
    Nie robili NIC by utrudnic zycie piratom.
    TO ICH NAJWIEKSI SOJUSZNICY.

    Tylko dzieki piratom rynek PC istnieje.
    Uwazamy za "glupstwo tysiaclecia" powiedzenie czlowieka,
    ktory nie widzial powodow, by ludzie kupowali komputeru do domow.
    Ale czlowiek mial racje - powodow nie bylo dokad nie bylo "piratow".

    NIKT normalny nie kupilby do domy PC gdyby mial placic za oprogramowanie
    tyle, ile TRZEBABY placic gdyby nie byl piratow.

    To otwarty standard PC i "podacki" MS - DOS (lub IBM - DOS) + pirackie
    programy
    spowodowaly, ze jest pare milionow komputerow.
    I teraz MS oczernia swego sprzymierzenca i dobrodzieja - piratow,
    by samemu zgarnac smietanke. Zdaja sobiejednak sprawe,
    Ze Koniec piractwa to poczatek ICH KONCA dlatego tylko szykuja "haki"

    Pozdrowienia

    Boguslaw