  • 431. Data: 2023-02-13 17:53:09
    Temat: Re: No co za pszypadeq [708_000 PLN za "przepraszanie" Radka Sikorskiego przez Kaczyńskiego]
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.02.2023 o 17:39, J.F pisze:

    > To zapraszam na eksperyment.
    > Ja na tobie "zuzyję całą baterię".
    >
    > Przeciez to nic zlego ...

    Ogólnie cała dyskusja o tym że taser nie służy do zabijania to tak
    jakbyś wjechał w tłum i powiedział że samochód też nie służy do
    zabijania, nie każda przejażdzka kończy się czyjąśmiercią, więc nie
    można absolutnie powiązywać śmierci osób co ich rozjechałeś z tym że ich
    rozjechałeś:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 432. Data: 2023-02-13 17:56:09
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.02.2023 o 12:18, J.F pisze:

    > Patolog?

    Co do zasady rodzinny.

    > Bo wezmy taki przypadek - ktos znajduje zwloki, powiadamia policje,
    > ale zwloki mocno rozlozone, dokumentow nie ma ...
    > z czasem moze policja ustali tożsamośc dzieki badaniom genetycznym,
    > ale na razie nie ...

    Stwierdza zgon NN i zapewne wpisuje brak możliwości wykluczenia osób
    trzecich.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 433. Data: 2023-02-13 17:57:56
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Lekarz wypełniający kartę zgonu, ale musi za nią zapłacić. A ze przepisy
    > o tym, który lekarz powinien są nieostre, to " przyrodzie" nie występują
    > takie zlecenia. Przepychają się godzinami między sobą, kto to powinien
    > zlecić. Stąd zamiast godzinami stać nad zwłokami czasem lepiej jest
    > udawać, ze podejrzewamy przestępstwo.

    I udać że postawiono komuś uzasadnione zarzuty?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 434. Data: 2023-02-13 17:58:44
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Sam to znalazłeś i tu cytowałeś.

    NIe - to że ktoś był na miejscu zdarzenia nie implikuje że można mu z
    automatu stawiać zarzuty.
    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 435. Data: 2023-02-13 18:31:07
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 13 Feb 2023 17:53:09 +0100, Shrek wrote:

> [...]
    > zabijania, nie każda przejażdzka kończy się czyjąśmiercią, więc nie
    > można absolutnie powiązywać śmierci osób co ich rozjechałeś z tym że ich

    Nie - ja generalnie przyznaje racje, ze taser to ma byc "non lethal
    weapon", i tak nawet reklamowane, ale przeciez powszechnie wiadomo,
    ze zgony sie z rzadka zdarzają.

    J.

  • 436. Data: 2023-02-13 18:35:43
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 13 Feb 2023 17:50:43 +0100, Shrek wrote:

    > Na razie to rozmawiamy o nieumyślnym spowodowaniu śmierci. Nagrało się
    > jak go otrturowali, miał złamaną grdykę - nie da się postawić zarzutów.

    Ja sie nie znam, ale moze to zlamanie nie jest smiertelne.

    > W przypadku matki z dzieckiem w zasadzie nie wiadomo nic poza tym że
    > zmarło - zarzuty trzeba koniecznie postawić. Powiedziałbym że kulsonia
    > logika i konsekwencja:P

    O to to to.

    No ale kulsonom zarzuty postawili, tylko nie o zabójstwo, ani nawet
    nie o nieumyslne spowodowanie smierci ... a jeden zarzut wystarczy,
    aby RPO sie o tryb przesluchania nie czepial.

    Tylko Robert cos tam jeszcze pisal, ze pewnie ich jeszcze jakos
    inaczej przesluchali ... z użycia ŚPB.

    I cholera wie, tak naprawde kiedy przesluchali i z jakim zarzutem.
    Moze wcale przez pół roku?

    J.

  • 437. Data: 2023-02-13 18:40:21
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 13 Feb 2023 17:47:55 +0100, Shrek wrote:

    > Co do zasady wiadomo - afera rzeczywiście miała miejsce, sąd potwierdził
    > i skazał na dożywocie i ćwiartkę - raczej nie na podstawie zmyślonych
    > pismaków. Można co najwyżej zastanawiać się ile dało się udowodnić a ile
    > pozostało w strefie tajemnicy poliszynela.

    Takie meritum zostało, ale widzisz ile róznych wersji krąży w sprawie
    szczegółów. Chocby jak sie nazywał dyrektor.
    Ale moze to tylko książka sensacyjna, a nie reportaz dokumentalny.

    Dalej widzisz - Robert moze podważac te masowe mordowanie,
    bo skazali tylko za 10, co do opóźniania wyjazdów, to dementi sie
    pokazało po latach itp ...

    J.

  • 438. Data: 2023-02-13 18:55:16
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.02.2023 o 18:40, J.F pisze:

    > Takie meritum zostało, ale widzisz ile róznych wersji krąży w sprawie
    > szczegółów.

    Mogę się zgodzić, że pismaki mylą się w szczegółach - lub po prostu
    różnie je opisują. Co do meritum zawsze w sprawach z policją mają rację.
    Po prostu zawsze. I nie jest to zasługa pismaków że tacy rzetelni a po
    prostu policja kłamie. Dlatego jak mam do wyboru wierzyć pismakowi albo
    policjantowi to decyzja może być tylko jedna. Co więcj jak mam wierzyć
    zwykłemu obywatelowi i policjantowi to też raczej uwierze obywatelowi.
    Ba jak mam menela i policjanta to też nie jestem przekonany który mówi
    prawdę. Za dużo było lipnych zarzutów "naruszenia nietylkalności" i to
    przez zwykłych ludzi którzy poszli na jakiś protest albo po prostu mieli
    pecha znależćsię o niewłaściwym czasie tam gdzie znależli się
    policjanci, żeby wierzyć policjantom. W zasadzie mam przeczucie, że
    dużej ilości spraw ordynarnie kłamią - nie wiem czy 20 czy 70%. Wiem że
    kłamią i to nagminie.

    > Dalej widzisz - Robert moze podważac te masowe mordowanie,
    > bo skazali tylko za 10

    Zwykle w przypadku seryjnych morderców udaje się zkazać tylko za częśc -
    zwykle niewielką. Daje to pewne wyobrażenie o tym ile jest "zbrodni
    doskonałych" - tu masz konkretnych kientów o których wiadomo że
    mordowali i prawdopodobnie znacznie więcej niż im udowodniono. Jak nie
    masz punktu zaczepienia to umorzenie. Jak nie ma ciała to zaginięcie.
    Zapewne wiele zaginięć to "zbrodnie doskonałe". Czy to oznacza że ci
    ludzie żyją - w dużej ilości przypadków niestety nie. Także to że
    skazano tylko za część to nie jest specjalnie trafny argument.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 439. Data: 2023-02-13 18:55:51
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.02.2023 o 18:31, J.F pisze:

    > Nie - ja generalnie przyznaje racje, ze taser to ma byc "non lethal
    > weapon", i tak nawet reklamowane, ale przeciez powszechnie wiadomo,
    > ze zgony sie z rzadka zdarzają.

    Dokładnie jak z samochodami.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 440. Data: 2023-02-13 19:01:11
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.02.2023 o 18:35, J.F pisze:

    > Ja sie nie znam, ale moze to zlamanie nie jest smiertelne.

    Czasami nie jest czasami jest. Jest bez wątpienia stanem zagrożenia
    życia i bez szybkiej pomocy medycznej często kończy się śmiercią.

    > O to to to.
    >
    > No ale kulsonom zarzuty postawili, tylko nie o zabójstwo, ani nawet
    > nie o nieumyslne spowodowanie smierci ... a jeden zarzut wystarczy,
    > aby RPO sie o tryb przesluchania nie czepial.

    RPO takiego przypadku jak matki się nie czepiał wbrew temu co usiłuje
    wszytkim wmówić robert - pisał przypadkach gdy są uzasadnione dowody
    przeciw danej osobie w momencie przesłuchiwania jako świadka. Tu nie
    było. Zresztą on w sumie nie pisał, że przesłuchiwać nie wolno a nie
    wolno "przymuszać" do samooskarżenia - świadek ma prawo w takiej
    sytuacji odmówić - tylko musi zostać o tym skutecznie pouczony i
    wypadałoby żeby nie był na przykład zastraszany - "jak nie powiesz to
    pogorszysz swoją sytuację".

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!