eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRe: No co za pszypadeq [708_000 PLN za "przepraszanie" Radka Sikorskiego przez Kaczyńskiego] › Re: No co za pszypadeq [708_000 PLN za "przepraszanie" Radka Sikorskiego przez Kaczyńskiego]
    Date: Fri, 10 Feb 2023 12:53:26 +0100
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <1avgbwnu19bw0$.1fxj451an608k.dlg@40tude.net> <bVAEL.6$zGt2.2@fx01.ams1>
    <trvbd9$7o5$1$Shrek@news.chmurka.net> <lzGEL.8$uKSc.4@fx09.ams1>
    <trvd4q$7o5$4$Shrek@news.chmurka.net>
    <17n2yp08khj4r$.52fezdqsg0ue.dlg@40tude.net>
    <ts0iv7$7kb$2$Shrek@news.chmurka.net>
    <qub84wv2rwbi$.1jg8tjd6qpug8.dlg@40tude.net>
    <ts0pkt$esb$3$Shrek@news.chmurka.net>
    <w15nsxvjrmyy.18ixul52sxo9h$.dlg@40tude.net>
    <63e519ed$0$9608$65785112@news.neostrada.pl>
    <1i8bbld1tn2sg$.1crp21nrmr8de$.dlg@40tude.net>
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Subject: Re: No co za pszypadeq [708_000 PLN za "przepraszanie" Radka Sikorskiego
    przez Kaczyńskiego]

    W dniu 09.02.2023 o 17:34, J.F pisze:
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Afera_%E2%80%9E%C5%82o
    wc%C3%B3w_sk%C3%B3r%E2%80%9D

> [...]
    > informacjami o zgonach pacjentów[4].
    > Handel odbywał się za wiedzą komisji zakładowej NSZZ ,,Solidarność",
    > która od 1991 była dysponentem uzyskanych w ten sposób środków[5].
    > Po 11 latach śledztwo zostało umorzone - prokuratura potwierdziła
    > ponad wszelką wątpliwość handel informacjami o zgonach na ogromną
    > skalę, ale uznała, że pracownicy pogotowia ,,nie robili tego w związku
    > z pełnioną przez siebie funkcją. I dlatego nie można tu mówić o
    > korupcji"[6]. "
    >
    > No wiec w sumie mozna powiedziec, ze zadnej korupcji nie wykryto.

    No więc nawet i nie przyszło do głowy, ze można tyle znaleźć o tamtej
    aferze. Ja pamiętam, że wtedy była nagonka na sprawdzanie tych powiązań,
    ale przekonałem przełożonych, że jest właśnie tak, jak to tu u góry
    opisano. Nikt nie sprawdzał, czy powiązania są, bo nie miało to sensu.

    Ale zauważa na drugi wymiar tego, co zacytowałeś. Przecież, jeśli to się
    odbywało jawnie poprzez przekazywanie kasy na związki, to już na wstępie
    było wiadomo, jak to działa. Czy nie uważasz, ze należało najpierw
    zbadać, czy w ogóle całe zagadnienie stanowi korupcję? Przez 11 lat
    ratownicy żyli w strachu, że może się okazać, że strasznym
    przestępstwem. Nie dało się tego w miesiąc w ramach czynności
    sprawdzajacych ogarnąć i odmówić wszczęcia postępowania? Tylko, ze
    wówczas dziennikarze byliby okrutnie niezadowoleni.

    > Ale gdzie tu "gorzej"?
    > Gorzej to moze byc dla policjantow, jesli oni nie pogadali z
    > lekarzami, i/lub nie chcieli "g*na ruszac" ..

    Ale przecież nikt nie mówił o mordowaniu ludzi. To tak, jakbyś miał
    pretensje do Policji, ze nie wszczęła postępowania w sprawie zamachu na
    Prezydenta RP, bo nie było zamachu. Ale może w ramach czynności w
    sprawie zamachu wykryto by mafie VATowską :-)

    --
    Robert Tomasik