eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRe: No co za pszypadeq [708_000 PLN za "przepraszanie" Radka Sikorskiego przez Kaczyńskiego] › Re: No co za pszypadeq [708_000 PLN za "przepraszanie" Radka Sikorskiego przez Kaczyńskiego]
  • Data: 2023-02-03 22:09:19
    Temat: Re: No co za pszypadeq [708_000 PLN za "przepraszanie" Radka Sikorskiego przez Kaczyńskiego]
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Tu nie chodzi o jakieś błędy / nadużycia. U mnie na lokalnym "rynku" oni
    > piszą po prostu regularnie głupoty. Te lokalne portale piszą wszystko,
    > co im podrzucisz emailem i nawet się nie zastanawiają, czy to jest w
    > ogóle realne.

    Powinni pisać prawdę, ale nie znalazłem sankcji za kłamstwa w prasie.

    Prawo prasowe:
    Art. 6. 1.10) Prasa jest zobowiązana do prawdziwego przedstawiania
    omawianych zjawisk.
    2. Organy państwowe, przedsiębiorstwa państwowe i inne państwowe
    jednostki organizacyjne oraz organizacje
    spółdzielcze są obowiązane do udzielenia odpowiedzi na przekazaną im
    krytykę prasową bez zbędnej zwłoki, nie później
    jednak niż w ciągu miesiąca.
    3. Przepis ust. 2 stosuje się odpowiednio do związków zawodowych,
    organizacji samorządowych i innych organizacji
    społecznych w zakresie prowadzonej przez nie działalności publicznej.
    4. Nie wolno utrudniać prasie zbierania materiałów krytycznych ani w
    inny sposób tłumić krytyki.