eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRe: No co za pszypadeq [708_000 PLN za "przepraszanie" Radka Sikorskiego przez Kaczyńskiego] › Re: No co za pszypadeq [708_000 PLN za "przepraszanie" Radka Sikorskiego przez Kaczyńskiego]
  • Data: 2023-01-31 11:43:34
    Temat: Re: No co za pszypadeq [708_000 PLN za "przepraszanie" Radka Sikorskiego przez Kaczyńskiego]
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 31.01.2023 o 11:30, J.F pisze:
    > Nie pomagajcie, to sie moze sprawa zalatwi, jak ludzie zaczną na
    > posłów psioczyc. Ale moze to dobry przepis - jest podejrzana smierc,
    > to sprawdzicie ...

    Ale nie ma w kodeksie karnym przestępstwa "śmierć". Śmierć nie jest
    zabroniona.

    > No, skoro niezawisly sąd skazal, to widac byly wiarygodne dowody ? I
    > to 25 lat po pobiciu.

    A nie zauważył, że się przedawniło? Niezawisłość nie do końca jest
    synonimem nieogarnięcia.

    > A propos: "W 1997 wydano wyroki skazujące Denkiewicza - oficera
    > dyżurnego komisariatu - oraz Kazimierza Otłowskiego z b. Komendy
    > Głównej MO, któremu zarzucono próbę zniszczenia akt sprawy Przemyka w
    > 1989. Kościuk został uniewinniony[11]. Po ostatecznej decyzji Sądu
    > Najwyższego z 1999 Otłowski został uniewinniony, a Denkiewicz
    > skazany. Denkiewicz uniknął jednak kary z powodów zdrowotnych. "

    I czego ode mnie oczekujesz w tej kwestii? Poza konstatacją, że bardzo
    kogoś chciano skazać, a jak już nawet nie za pobicie, to w związku z
    pobiciem.

    > A ten przepis znasz: § 2. Przepisów art 101-103 nie stosuje się
    > również do umyślnego przestępstwa: zabójstwa, ciężkiego uszkodzenia
    > ciała, ciężkiego uszczerbku na zdrowiu lub pozbawienia wolności
    > łączonego ze szczególnym udręczeniem, popełnionego przez
    > funkcjonariusza publicznego w związku z pełnieniem obowiązków
    > służbowych.

    Czyli sąd drugiej instancji uznał, ze te przesłanki nie zachodzą.

    > No ba - zaraz sie bedziesz zaslanial, ze przeciez sad w sprawie
    > Stachowiaka kulsonow za zabojstwo nie skazal..

    A sądził jakiś w ogóle?

    > A prosze bardzo. To sie przypomni materialy ze sledztwa ?
    > Poza tym zaden sąd nie orzekl, ze niewinny - chyba dostrzegasz
    > roznice.

    Ależ oczywiście, że dostrzegam. Mądrzy ludzie wiedzą, że nie wiadomo,
    jak było, zaś mądrzy inaczej na tej podstawie wyciągają wnioski.

    > Kulsonskie myslenie.

    Oni też?

    --
    Robert Tomasik