    From: MM <s...@a...gda.pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Niezgodnosc z umowa
    Date: Sun, 1 Oct 2006 00:23:25 +0000 (UTC)

    Marcin Debowski <a...@i...ml1.net> wrote:

    > Byłeś poinformowany o terminie odstąpienia?

    W sposób chyba nie do końca spełniający wymogi ustawy - tekst na
    karcie gwarancyjnej, zacytowany już przeze mnie w tym wątku
    (z opłatą manipulacyjną 10%). Wcześniej (przed zawarciem umowy,
    w opisie aukcji) - nie. Jak rozumieć art. 9 ust. 1 pkt. 1 - czy
    podanie numerów REGON i NIP wystarczy, czy musi być podany organ
    i numer w ewidencji działalności gospodarczej?

    > Minęły równo 2 tyg czy więcej?

    Nieco mniej - od odebrania zwróconego przeze mnie sprzętu (ZPO)
    do wysłania odpowiedzi 11 dni, czyli zmieścił się w terminie.

    > Jeśli powyższe terminy są ok, to zapłacić, ewentualnie poprosić o pomoc
    > Federację Konsumentów choć nie wiem czy warto się szamotać - pewnie trzeba
    > będzie powołac biegłego i będzie to większy wydatek niż te 25 zł, a może
    > się ostatecznie okazać że sprzęt jest faktycznie sprawny.

    Jedna możliwość (dość prawdopodobna moim zdaniem, choć jeszcze nie
    na 100% potwierdzona) jest taka, że sprzęt jest może i sprawny, ale
    źle współpracuje z polskimi aparatami telefonicznymi (mam takie,
    jeszcze z potwierdzeniem zgodności Instytutu Łączności), gdyż jest
    przeznaczony na rynek inny niż europejski (np. chiński - inne normy
    telekomunikacyjne, niedopasowanie powoduje zniekształcenia i pogłos).

    Nieco lepsze urządzenia dają użytkownikowi możliwość konfiguracji
    zależnie od kraju gdzie sprzęt ma pracować, tu jest to ustalone na
    stałe przez producenta. Sprzedający jest importerem, sprzęt ma na
    nalepce CE i FCC, może warto by spytać o deklarację zgodności...

    Dość burzliwy wątek na grupie alt.pl.voip, gdzie odradzam zakup:

    http://groups.google.com/group/alt.pl.voip/browse_th
    read/thread/ab0d9fc2d2ece6e5/7a9f2a44dbdd64e9

    Marek