    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Niezgodność towaru z umową
    Date: Tue, 19 Jul 2011 23:52:19 +0200

    Użytkownik "Netx" <n...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:j02812$nik$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > chcą mi dać "nówkę" zafoliowaną (jutro). Jednak jest to dla mnie
    > uciążliwe bo nie chcę już się męczyć z tym dyskiem (musiałbym praktycznie
    > szukać na niego klienta).
    >
    > W związku z tym zamiast odbierać dysk nowy, chcę złożyć reklamację z
    > tytułu niezgodności z umową i domagać się zwrotu kasy - ponieważ nowy
    > dysk będzie miał ten sam "bug" a inne dyski jakie mają w ofercie są
    > wolniejsze od tego co kupiłem.
    >
    > 1. Czy takie roszczenie (o zwrot kasy) z wymienieniem powodu (jak wyżej)
    > jest możliwe w ramach reklamacji z tytułu niezgodności towaru z umową?

    A jesteś konsumentem? Bo gdzieś tam piszesz o szukaniu klienta na ten dysk.

    > 2. Na jakie konkretnie ustawy mam się powołać ? W sieci znalazłem wzór
    > pisma w którym powołuje się na ustawę (nie wiem czy aktualnie tę co
    > trzeba?):

    Jesli jesteś konsumentem, to powołujesz sie na niezgodność towaru z umową.
    Druk ma chyba każdy sklep. Są w sieci. Natomiast jeśli zareklamowałeś go z
    gwaranci, to moim zdaniem nie ma teraz możlwiości, byś zmienił podstawę. Z
    tytułu niezgodności, to możesz zareklamowć ten nowy dostarczony Ci
    zamiennik, o ile okaże się wadliwy. W mojej ocenie same informacje z
    Internetu świadczące o tym, że wszystkei takie dyski są wadliwe nie będzie
    wystarczającym dowodem na wadliwość tego zafoliowanego. Sam piszesz, że
    błędy się pojawiają u jakiegoś procenta użytkowników. Więc ne u wszystkich
    i nie można wykluczyć, że akurat ten, któy Ty dostaniesz jest sprawny.