    From: "pmlb" <p...@d...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Niespłacona pożyczka
    Date: Sun, 18 Oct 2009 11:24:58 +0100

    > Nie chodzi o to, aby pożyczyć z banku, w którym ma się dobrą historię
    > kredytową i w którym płacisz prowizje z innych tytułów lub który inaczej
    > na Tobie zarabia - wtedy może udzielić Ci takiego kredytu odnawialnego
    > poniżej kosztów.

    Ponizej kosztow? A ilez to kosztuje wystukanie w klawiature kilku cyfr?
    Jakie to bank ponosi koszty z tym zwiazane? ;)

    > Idź jako nowy klient, do nowego banku po kredyt gotówkowy i każ sobie
    > pożyczyć 3000zł za opłatą 14zł. A jak będą chcieli więcej (a na pewno będą
    > chcieli), to wyzwij ich od lichwiarzy. Tutaj zobaczysz absurd Twojego
    > rozumowania.

    Nie moga, bo z tego co wiem ustawa im zabrania.

    > Chcąc pożyczyć te 3000zł na 10 dni w banku również zapłacisz od tego
    > kosztów więcej niż te 25% w skali roku. Tym samym nazywanie kogoś
    > pożyczającego za opłatą 400zł lichwiarzem jest nie na miejscu.

    Kazdy kto pobiera porcent od pozyczonych pieniedzy jest lichwiarzem!
    Przeczytaj definicje lichwiarza i skad sie wziela nazwa Lichwa.

    > Lichwą może być nazwany nadmierny procent, jednakże nadmierność procentu
    > ustala się po wzięciu pod uwagę konkretnych okoliczności. Pożyczenie na
    > 480% może być lichwą w pożyczce na rok, ale nie na kilka dni.

    Jak wyzej. Kilka stuleci temu za pozyczanie pieniedzy na porcent scinano
    glowy, uznajac to za duze przestepstwo.