    From: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nieprawnie wysyłane smsy z makro
    Date: Fri, 29 Jun 2007 13:09:49 +0200

    Witam

    Tomasz napisał(a) :
    > zastrzegłem sobie wysyłanie reklamowych smsów.

    > Smsy zaczely przychodzic, co spokojnie zglosilem ponad miesiac temu i kazano
    > mi czekac
    > na aktualizacje bazy danych. Smsy dalej przychodza, a ja juz dostaje bialej
    > goraczki.

    Wiesz, że oni mają Cię gdzieś? Brutalne, ale prawdziwe.

    > Czy za wykorzystanie mojego numer telefonu do wysyłania reklamowych smsów
    > bez mojej zgody
    > należy mi się odszkodowanie?

    Nie z definicji. Musisz o to walczyć.

    > Może nie tyle chodzi o odszkodowanie, bo wiem ze byloby ciezko i w napewno
    > sądownie,

    Otóż to.

    > ale chcialbym ich postraszyc,

    Strachy na Lachy. Myślisz, że się przestraszą jakiegoś, za
    przeproszeniem, płaczliwego tonu?
    To co oni robią, jest wykroczeniem. Ściganym na wniosek
    pokrzywdzonego. Nie ma zgłoszenia - nie ma sprawy.

    > aby do jasnej anielki te reklamy mi wylaczyli!

    Albo jesteś zdecydowany, albo nie.
    Ja byłem. W dwóch przypadkach. Na szczęście obyło się bez sądu.
    Chociaż chciałbym samosądu ;-) Nie, to nie było Makro. To był
    PlusGSM i jakieś lokalne radio.
    Mój stary temat Message-ID: <dmnhln$dbm$1@inews.gazeta.pl>

    W skrócie:
    Przesyłanie niezamówionych reklam drogą elektroniczną jest
    wykroczeniem. Szczegóły jak walczyć ze spamerami znajdziesz tu:
    http://nospam-pl.net/prawo.php
    Krótki wyciąg z ustawy:
    Art. 4.
    1. Jeżeli ustawa wymaga uzyskania zgody usługobiorcy to zgoda ta:
    1) nie może być domniemana lub dorozumiana z oświadczenia woli
    o innej treści,

    Art. 24.
    1. Kto przesyła za pomocą środków komunikacji elektronicznej
    niezamówione informacje handlowe, podlega karze grzywny. (...)
    2. Ściganie wykroczenia, o którym mowa w ust. 1, następuje na
    wniosek pokrzywdzonego.

    Na pohybel spamerom!

    Zbyszek
    PGP key: 0xC62E926B