    From: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Niepłacący lokator a eksmisja
    Date: Mon, 20 Jan 2003 21:25:26 +0100

    | Ale kiedy piszę? W ustawie jest mowa, że po dwumiesięcznej zaległości.
    | Tzn. Jeśli miał zapłacić 10.12.2002, to dopiero 10.02.2003 mijają dwa
    | miesiące i żeby nie dać się zagiąć muszę pismo wysłać 10.02.2003 (i od
    | tego dnia liczyć. Dobrze myślę?

    Pismo wysyłasz 11.02.2003 roku, bo termin mija o północy (chyba że to sobota
    lub niedziela, to wysyłasz we wtorek)

    | A sąd wyda taki nakaz? Chodzi mi o praktykę. Czy nie należy się
    | lokatorowi (załóżmy, że spełnia wymogi) lokal zastępczy?
    | Lokator nie jest zameldowany na stałe, ma (miał?) meldunek gdzie
    | indziej. Czy to gwarantuje mi, że w razie czego sąd go w majestacie
    | prawa wyeksmituje?

    Dawno nie miałem takiego problemu. Nie wiem.

    | Dodam, że nie wyrażałem osobnej zgody na meldunek, ale chyba można się
    | na podstawie umowy najmu zameldować na czas określony (?)
    | Nie mam aktualnie fizycznej możliwości sprawdzenia ewentualnego
    | zameldowania lokatora (600 km, sesja egz.)
    | Ile czasu się na taki nakaz czeka? To sprawa z "automatu" więc może jest
    | jakiś przyspieszony tryb orzekania w takich przypadkach?

    No na pewno kilka miesięcy, więc raczej nie jest to polecane rozwiązanie.

    | Wredny sposób ;-) Ale niepłacenie jeszcze wredniejsze :-(
    | Jak rozumiem po tych 5 miesiącach niepłacenia umowa może być
    | wypowiedziana i lokator traci tytuł prawny do mieszkania. Na pewno nikt
    | mnie o włamanie nie posądzi? Nie uśmiecha mi się spędzanie nocy na koszt
    | państwa z takiego powodu. Czy należy zawiadomić policję o zamiarze
    wejścia?
    | No dobra, załóżmy, ze tak zrobię. Co mam wówczas zrobić rzeczami
    | lokatora? Sprzedać? Czekać aż zapłaci? Chciałbym mieszkanie wynająć
    | następnemu lokatorowi, a z gratami poprzedniego nikt na to nie pójdzie ;-)
    .

    Z rzeczami nic nie możesz zrobić. Najlepiej pozostawić je w tym mieszkaniu
    nieruszane. Tylko zamknąć mieszkanie.

    | I takie coś ma moc prawną? Wynika z tego, że jak w odwrotnej sytuacji
    | np. zgubię lub zniszczę (oczywiście niechcący) pismo od kogoś, to można
    | mi wmówić dowolną jego treść?

    Obowiązek udowodnienia spoczywa na stronie dowodzącej. Dla tego lepiej nie
    niszczyć i nie gubić.

    | A gdzie mogę poczytać o tym jak naliczać takie odsetki?
    | Może jakiś automat jest w necie (typu: podaj kwotę i datę wymagalności)?

    16% rocznie. Podziel przez 365 dni i w EXEL-u zrób sobie arkusz naliczający
    codziennie odsetki za dzień (tylko ich nie kapitalizuj). Podsumuj odsetki i
    już masz. Po co program. Zresztą mam taki program napisany w DELPHI mojego
    autorstwa. Jak chcesz prześlę Ci go na priv.