  • Data: 2003-01-21 18:34:43
    Temat: Re: Niepłacący lokator a eksmisja
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    | 11.02.2003 to lokator ma już zaległe trzy czynsze (12,1,2).
    | W tym piśmie 11.02 informuję, że ja nie zapłaci do 10.03, to z dniem
    | 31.03 wypowiadam umowę? (bo trzeba na co najmniej miesiąc naprzód, na
    | koniec miesiąca - Art 11, Ust2 UoOPL)

    Moim zdaniem tak.

    | A co z Art. 12 Ust.1-4 UoOPL?

    No cóż. Chwilowo lokator nie poinformował Cię na piśmie o wysokości swoich
    dochodów. Jak to zrobi, to będziesz się zastanawiał. Chwilowo nie umiem
    zająć stanowiska w tej sprawie.

> [...]
    | z mieszkania, a lokator nie ma rzeczy...
    | To co to za zastaw na poczet należności? Nie mogę wystawić na licytację
    | czy pozbyć się gratów w inny sposób? Nie mówię, żeby od razu "za okno",
    | ale nie chcę żeby mieszkanie stało puste, a taki pat może trwać
    | miesiącami.Co reguluje takie sytuacje? No i jak ewentualnie rozegrać
    | taką sytuację, żeby możliwie mało na tym stracił?
    | Przede wszystkim zależy mi na znalezieniu nowego lokatora, ale nie
    | chciałbym rezygnować z odzyskania należności od poprzeniego. Nigdy nie
    | zetknąłem się z podobną sytuacją więc nawet nie mam jak 'gdybać'...

    Oczywiście. Innym rozwiązaniem jest zabranie całego tego zastawu i
    zabezpieczenie w inny sposób. jednak ja wiem z praktyki, że jak gościowi tak
    "zygniesz", to znajdą się pieniądze na czynsz. Dlatego na początku nie warto
    komplikowac sprawy poprzez przewożenie tego. A jak się coś uszkodzi albo
    zginie?

    Jak się będzie przedłużać, to zawsze możesz to przewieść gdzie indziej, albo
    złożyć w jednym pokoju.

    | Jak rozumiem ja mówię: tu jest potwierdzenie odbioru pisma z dnia tego i
    | tego, pismo to było takie a takie. A jak gość chce zaprzeczyć, to _musi_
    | mieć namacalny dowód, że jednak wysłałem co innego. Dobra, załóżmy, że
    | jestem sk*.* i wysłałem wycinki z gazet, a twierdzę, że było co innego.
    | Jak można się przed tym wybronić? Przecież jeśli zechcę, to mogę
    | wymyśleć sobie cokolwiek...

    No cóż. To może ocenić tyko sąd. Oczywiście, możesz na przykłąd wysłać przez
    notariusza albo adwokata. Będzie Was dwóch na świadka, ale nie słyszałem, by
    w podobnych do Twojej sytuacjach ktokolwiek tak się bronił. jesli się chcesz
    zabezpieczyć, to oczywiście możesz spróbować. To, że ja nie słyszałem, nie
    świadczy o tym, że nigdy tak nie było. Zresztą zawsze jest kiedyś pierwszy
    raz.

    | Już nie trzeba - na p.s.p.p dostałem link do strony z kalkulatorem
    | online - dokładnie takim, jaki sobie wymarzyłem.
    | A arkusz w excelu też sobie zrobiłem.
    | A co do naliczania odsetek, to czy liczę tak:
    | za 10.12.2002 - 41dni*0,16*kwota/365 (OG)
    | za 10.01.2003 - 10 dni*0.16*kwota/365 (OS)
    | ???
    | Teraz załóżmy,że lokator wpłaca kwotę.Jak ją zaliczam? OG, OS, czynsz
    | Grudzień, czynsz Styczeń?
    | Czy też OG,Czynsz Grudzień,OS,Czynsz Styczeń?

    Zaliczas tak. Załużmy, że czynsz jest 100 zł. Za grudzień 2 złote odsetek,
    za styczeń 1 zł odsetek. Gość przynosi 200 złotych. Jeśli nie mówi, na co to
    jest, to liczysz:
    2 zł - odsetki grudniowe - zostaje 198 zł;
    100 zł - czynsz grudniowy - zostaje 98 zł;
    1 zł - odsetki styczniowe - zostaje 97 zł;
    97 zł - czynsz styczniowy - do zapłąty pozostaje 3 złote z odsetkami od dnia
    przyniesienia tych 200 złotych.

    Jeśli powie, że chce zapłącić za styczeń, a grudzień ma w nosie, to
    obracasz. Ale zawsze obliczas każdy czynsz osobno,. A więc odsetki, czynsz,
    i to co zostanie zaliczasz na następny miesiąc. Znowu odsetki i czynsz.

    Pozdrawiam.