  • Data: 2015-11-19 16:30:28
    Temat: Re: Niekompletny towar z Allegro
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 19-11-15 o 13:29, m4rkiz pisze:
    > <o...@g...com> wrote in message
    ps.com...

    > imho kompletnie bez szans
    >
    > twoje zdanie moze miec ew. zastosowanie w wypadku kupowania nowego
    > sprzetu od przesiebiorcy* a nie sprzetu nieuzywanego z demontazu od
    > osoby prywatnej
    >
    > dostajesz to co na zdjeciu i w opisie
    >
    > to ze ty domniemujesz ze kupujesz komplet z rzeczami nie wymienionymi
    > na zdjeciu i w opisie zupelnie nie znaczy ze on komplet sprzedaje
    >
    > waga w oczywisty sposob nie stanowi czesci aukcji, sluzy jedynie do
    > unaocznienia wagi sprzetu co dla wielu ma znaczenie

    Absolutnie się z Tobą nie zgadzam co do zasady ogólnej. Idąc tym tokiem
    rozumowania osoba sprzedająca samochód mogłaby go dostarczyć bez silnika
    i kilku niewidocznych na zdjęciu elementów. Istnieje domniemanie prawne
    i nawet gdzieś widziałem stosowne orzeczenie sądu, że jeśli sprzedający
    nie wskazuje, ze czegoś tam brakuje, to kupujący ma prawo domniemać, że
    to jest coś kompletnego.

    Natomiast w wypadku tej konkretnej aukcji problemem jest to, że napisano
    w niej, że część zdemontowano z roweru, a na zdjęciu osi nie ma. W tym
    wypadku użyte w pisie słowo "nowe" w mojej ocenie nie stanowi synonimu
    "fabryczny komplet".

    O ile nie da się jakoś porozumieć ze sprzedającym, to w mojej ocenie nic
    nie da się wskórać prawnie. Oś nie była przedmiotem oferty. Jedyna
    szansa, że sprzedający, jak kupi nowy widelec, to będzie miał w
    komplecie drugą oś, a po co mu dwie?