    From: Animka <a...@t...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nieanonimowy policjant
    Date: Thu, 26 Jul 2018 01:46:22 +0200
    <7bO5D.640783$nt3.477590@fx17.ams1> <pj8ch7$o4n$9@node1.news.atman.pl>
    <DEY5D.640784$nt3.559850@fx17.ams1>
    <5b58621c$0$607$65785112@news.neostrada.pl>
    <23_5D.545052$kJ2.43102@fx22.ams1>
    <5b5882ae$0$601$65785112@news.neostrada.pl>
    <FY66D.592936$%H.192735@fx09.ams1>

    > Napisałem gdzieindziej, że ZCP miał okresy, ze nie był przytomny. Pewnie
    > wszyscy pamiętają, że załoga w karetce robiła resuscytację. Tu, jeszcze
    > sobie raz guglnąłęm:
    > https://fakty.tvn24.pl/ogladaj-online,60/nie-uzyli-d
    efibrylatora-choc-byl-kazda-minuta-zaniechania-zmnie
    jsza-szanse-na-przezycie,845108.html

    > "Ostatecznie ratowniczka z basenu rozpoczęła resuscytację"
    >
    > Sądzisz, że robiła resuscytację jak oddychał?

    > Dlaczego nie? zwykle stosuje się nie w basenie a po wyciągnieciu
    > delikwenta na zewnątrz. Da się tez wytrzeć podłoże.
    > Są AED na stacjach benzynowych?

    > To nie. Ale tamten najwyrażniej nie oddychał i w momencie kiedy przestał
    > AED powinień być dostępny i zostać użyty.

    Byłam przypadkiem na takim szkoleniu o ratownictwie jak jest np. jakis
    wypadek czy serce odmawia posłuszeństwa. Prowadził ten wykład bardzo
    miły policjant po cywilnemu (pewnie juz na emeryturze- dorabia sobie).
    Mówił, że defilibratory sa ogólnie dostęone.
    Ma dworcach to wiszą gdzieś niedaleko wind jesli dobrze pamiętam.Nie
    trzeba się nikogo pytać tylko brać to urządzenie i ratować umierającego
    człowieka. Prezentacje przeprowadzał na lalce. Poprzypinał te krążki do
    klatki piersiowej i reanimował. Jeśli usta-usta to miał taki specjalny
    lejek. Kierowcy powinni je posiadać w swojej apteczce. Nie pamiętam w
    którym dokładnie miejscu przypiął te krążki, jakbym miała kogoś
    reanimować to chyba bym ze strachu zemdlała.

    --
    animka