  • Date: Sat, 22 Dec 2012 13:17:00 +0100
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nie przyjęty mandat. Po jakim czasie sąd?

    W dniu 19.12.2012 08:59, Maruda pisze:

    [ciach]

    > sprawdza. Oskarżycielem publicznym jest najczęściej policja lub straż
    > miejska. Sąd ocenia, czy wszystkie papierki są OK i wydaje wyrok. No-bo
    > skoro instytucja zaufania publicznego Cię oskarża, to ona ma rację, a Ty
    > jesteś ten lump, bandyta i przestępca. Masz bardzo mało czasu na

    Bez przesady ;) Ta procedura ma odpowiednik w prawie cywilnym -
    wystarczy byle pretekst, żeby kogoś pozwać. Np. faktura albo umowa.

    Sąd wtedy też nie sprawdza, czy zapłacone, przedawnione ani nawet czy w
    ogóle należne (np. czy umowa przez osobę mającą roszczenie była
    wykonana) tylko wydaje wyrok.

    W sumie jedyny problem to pewien... burdel w zakresie skutecznego
    doręczenia. Zwłaszcza jak teraz Poczta Polska straci monopol. Teraz
    sobie wyobraźmy, że których z tych windykatorzyn-naciągaczy uruchomi
    spółkę zależną trudniącą się doręczeniami i pozwy będą niby doręczane, a
    odbiorca w życiu nie będzie miał szans ich zobaczyć...

    [ciach]

    > Odwołanie, które nazywa się apelacją (chyba?), składa się (też chyba w
    > krótkim czasie) po wyroku w trybie zwykłym - ale tego nie ćwiczyłem, nie
    > znam się na tym i niech ktoś bieglejszy się wypowie.

    Zwracam też uwagę, że co do zasady w apelacji sąd drugiej instancji nie
    odnosi się do interpretacji dowodów przez sąd pierwszej instancji -
    czyli jeśli nie było żadnych błędów proceduralnych to zasadniczo i tak
    jest przerąbane.