eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNie przyjecie mandatu, wygrana sprawa - jak odzyskać pieniądze › Re: Nie przyjecie mandatu, wygrana sprawa - jak odzyskać pieniądze
    From: Marcin Wójcik <w...@b...sp.amu.gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nie przyjecie mandatu, wygrana sprawa - jak odzyskać pieniądze
    Date: Thu, 08 Mar 2007 21:22:23 +0100

    Nostradamus napisał(a):
    > Biorąc pod uwagę to, że ciężko będzie po zdarzeniu orzec czy i który
    > kierunkowskaz miałeś włączony ( ten "drugi" pewnie twierdzi, że lewy)
    > oraz przyjmując, że ten drugi jechał jezdnią przy prawej krawędzi a nie
    > chodnikiem to wina jest ewidentnie twoja. To ty zmieniając pas ruchu
    > (oznaczony lub nie, a jeśli ten drugi jechał jezdnią to jechał prawym a
    > ty znalazłeś się na lewym) lub kierunek jazdy (a wykonywałeś go
    > nieprawidłowo bo nie od prawej krawędzi ) masz zachować szczególną
    > ostrożność czyli między innymi patrzeć w lusterko.

    Jeżeli bym wjechał przed faceta nawet bym policji nie wzywał tylko
    oświadczenie wypisał.
    Widzę że musze napisać szczegółowo. Jechałem ulicą, włączyłem prawy
    kierunek (potwierdzone przed tego drugiego), spojrzałem w lusterko
    prawe, nic nie było, rozpocząłem skręt w bramę, zatrzymałem się jeszcze
    na jezdni gdyż z bramy wychodzili ludzie, stałem tak 3 - 4 sekundy,
    usłyszałem klakson, długi 4-5 sekund po którym nastąpiło uderzenie. Auto
    przy prędkości 40 km/h (dopuszczalnej w tamtym miejscu)w 7 sekund
    przejedzie ponad 75 metrów nie wspominając o tym że droga hamowania
    wynosi ok 35-40m a czas to jakieś 3-4 sekundy. Zresztą biegły napisał że
    biorąc pod uwagę że ja stałem kilka sekund przed bramą wina jest po
    stronie tamtego gdyż nie powinien liczyć na to że ja wjadę do bramy.
    Ale to już nieważne, mam prawomocny wyrok, który mnie uniewinnia. Chcę
    odzyskać kasę którą wsadziłem w naprawę auta. Jak to zrobić?

    p,M