eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNetia chce pieniędzy za usługi, których dla mnie nie świadczyła › Re: Netia chce pieniędzy za usługi, których dla mnie nie świadczyła
  • Data: 2015-06-10 09:59:46
    Temat: Re: Netia chce pieniędzy za usługi, których dla mnie nie świadczyła
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 8 Jun 2015, Poszkodowany wrote:

    > Nic o karach nie było mowy - oni mi rachunki za usługi przysyłają. Za
    > usługi, których NIE MAM SZANSY odebrać.

    Wychodzi na to, że skoro *formalnie* im umowy nie wypowiedziałeś,
    to traktują jak wykonywaną.
    Jakby nie patrzeć, powiadomienie operatora że:
    - wypowiadasz umowę
    albo:
    - ma Ci kwity wysyłać pod nowy adres
    ...to Twój obowiązek.

    > Przepraszam najmocniej: czy z momentem podpisania umowy z Netią na Internet
    > i telefon staję się ich chłopem pańszczyźnianym,

    Umowy na rok czy dwa?
    Bo chłop pańszczyźniany był "dożywotnio" ograniczony, i to zakazem
    opuszczania. A Tobie nikt nie broni się przeprowadzić, chcą
    tylko pieniędzy za zawartą umowę!

    > że takie rzeczy miałbym w
    > umowie specjalnie zastrzegać - bo inaczej "mam się nie ruszać z miejsca"?

    Potraktuj sprawę inaczej.

    Przyjmij, że umowa terminowa działa tak, że - o ile zapisy szczególne
    i przepisy cywilnoprawne nie stanowią inaczej - z góry sumujesz
    kwotę należną za cały okres.
    I decydujesz się, czy pasuje Ci taka umowa, którą (na całą kwotę)
    trzeba będzie zapłacić w ratach.

    > Nie podpisywałem aneksu - kilkakrotnie ich w tej sprawie informowałem, nie
    > przysłali mi nic do podpisania.

    Popatrz na to tak: to Ty masz interes.
    Więc to Ty powinieneś zaproponować aneks.

    Inna sprawa, że wtedy prawie na pewno by odmówili, a co najmniej
    wpisali zastrzeżenie, że owszem, tak, "o ile będą warunki techniczne".

    > To niech nie dostarcza, jeśli nie chce - ale skoro nie dostarcza, to
    > z jakiej racji woła pieniędzy?

    Z racji "gotowości dostarczania" pod ten adres, pod który zawarto umowę!

    Cała burza w wątku sprowadza się do drobiazgu: nie chcesz przyjąć do
    wiadomości, że ta umowa jest związana *nie tylko* z Twoją osobą, ale
    również MIEJSCEM pod którym operator ma wykonywać usługę.

    pzdr, Gotfryd