eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNetia chce pieniędzy za usługi, których dla mnie nie świadczyła › Re: Netia chce pieniędzy za usługi, których dla mnie nie świadczyła
  • Data: 2015-06-10 09:40:35
    Temat: Re: Netia chce pieniędzy za usługi, których dla mnie nie świadczyła
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 8 Jun 2015, Tomasz Wójtowicz wrote:

    > Ja tu widzę dwie sprawy:
    >
    > 1. Abonent podpisuje umowę na świadczenie usług w określonym czasie pod
    > określonym adresem. Jeśli przed końcem czasu abonent zmienia adres, można to
    > potraktować jak zerwanie umowy z winy abonenta.

    Ja bym tego nie nazwał "winą".
    Najzgrabniej opisuje to chyba określenie "z przyczyny leżącej po stronie
    abonenta".
    I nie ma znaczenia, czy to jest jego widzimisię, czy to widzimisię
    jest jakoś zasadne (bo zaraz padnie pytanie, czy abonenet ma obowiązek
    się tłumaczyć przed operatorem dlaczegos się przeprowadza :P),
    czy nie korzysta bo chory, bo mu się odwidziało itp.

    > Operator może wnosić o karę
    > umowną z tego tytułu.

    IMVHO tu nie chodzi o karę umowną, bo żadna ze stron nawet nie
    zaproponowała tej wersji.
    Operator zobowiązał się do "świadczenia gotowości" - dostarczania
    usługi pod konkretny adres. I "świadczy". Jak abonent chce, to może
    korzstać (pod adresem z umowy).

    Problemem jest fakt, iż jest to umowa terminowa!

    I ewentualnie problemem głównym jest fakt, że znaczna większość
    umów jest właśnie takich - i to chyba po części "zasługa" monopoli,
    że ceny usług bezterminowych są mocno nieproporcjonalnie
    wyższe.
    Jeśli już na coś narzekać, to na to.

    pzdr, Gotfryd